Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analysis of Functioning of the Regional Brand Vysočina Regional Product in the Globalized Environment
Autoři: Kožená Marcela | Brodský Martin
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Globalization and Its Socio-Economics Consequences. 18th International Scientific Conference : proceedings
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 632-639
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza fungování regionální značky Vysočina regionální produkt v globalizovaném prostředí V současné době mnoho zákazníků dává přednost regionálním produktům. Pro toto rozhodnutí existuje mnoho důvodů, větší důvěra v jakost těchto produktů, podpora místních podniků nebo podpora regionů. Regionální značení může napomáhat rozvoji cestovního ruchu v daném regionu, zejména v chráněných oblastech bez industrializace. Malé podniky se však často nacházejí v obtížné situaci, aby uspěly v dnešním globalizovaném prostředí. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat působení regionální značky Vysočina regionální produkt (Vysočina regionální produkt) a také předložit návrhy na rozvoj této značky pomocí vhodných marketingových nástrojů v globalizovaném prostředí. regionální produkt; globalizace; značení; podnik; zákazník
eng Analysis of Functioning of the Regional Brand Vysočina Regional Product in the Globalized Environment In the present days, there are many customers, who prioritize regional products. There are numerous reasons for this decision, greater trust in the quality of these products, support for local businesses, or an attempt to promote a given region. Regional labelling can help develop tourism in a given region, especially if it is a protected land area not affected by industrialization. However, the small businesses find themselves in a difficult situation to succeed in today's globalized market environment. The goal of this paper is to analyse how the regional label of Vysočina regionální produkt (Vysočina Regional Product) operates and to present proposals for developing this label using suitable marketing tools in the globalized environment. Labels have many important functions, for example, they help customers identify a product manufacturer or can provide positive or negative motivation to purchase a product, etc. The corporate goal is to represent a specific quality of products and services by the brand, causing return of satisfied customers, and thus ensure further business. Currently, there are dozens of regional labels in the Czech Republic; VYSOČINA regionální produkt®, is one of them. Compared to a number of other regional products, this brand also faces numerous problems, as these mostly small companies do not have sufficient funds and therefore are not able to promote their products. In this paper, a comparison of selected regional brands was conducted, including a customer questionnaire and a proposal for the use of marketing tools to ensure further development of the Vysočina regional product label. regional product; globalization; labelling; company; customer