Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vstupní znalosti studentů z oblasti informatiky
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Informatika XXI/2008
Název nakladatele: Konvoj, spol. s r.o.
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 1-7
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vstupní znalosti studentů z oblasti informatiky Příspěvek pojednává o výsledcích realizovaného dotazníkového průzkumu. Hlavní cíle šetření byly dva. Prvním bylo získat informace od studentů o úrovni jejich znalostí práce s PC. Tato část sledovala základní znalosti technických prostředků, ovládání kancelářského programového vybavení a znalosti práce s internetem a elektronickou poštou. Druhým cílem šetření bylo zjistit, kde studenti své znalosti v této oblasti získali. Cílovou skupinou šetření byly náhodně vybrané skupiny studentů prvního ročníku Fakulty ekonomicko-správní (FES) Univerzity Pardubice. Dotazník byl rozdán 320 studentům. Vrátilo se 295 vyplněných dotazníků. Vstupní množina studentů se skládá z 23% mužů a 77% žen. Absolvované střední školy (SŠ) byly zařazeny do tří kategorií (gymnázia 42%, obchodní akademie 39%, odborné střední školy 19%). Ve třetím ročníku převažovala týdenní hodinová dotace na předměty, v rámci kterých se využívaly informační technologie, 0 hodin ? 34% a 2 hodiny ? 38%. Ve čtvrtém ročníku byla situace obdobná (0 hodin ? 41% a 2 hodiny ? 28%). Na školách je převážně využíván kancelářský software MS Office, s výjimkou obchodních akademií, kde ve stejné míře byly vyučovány i aplikace pro účetnictví. Znalosti u absolventů gymnázií a obchodních akademií jsou srovnatelné. Absolventi odborných střední školy však za nimi zaostávali v oblasti práce s PC ale lépe znají práci s tabulkovým procesorem. znalosti;student;informatika;dotazníkové šetření
eng The Input Knowledge of Students in Informatic Area In this article an analysis of results of a suggested questionnaire set is presented. The questionnaire has had two major goals. In the first, we obtained information about knowledge and skills from students. During this part we focused into an elementary IT knowledge, a using of Microsoft Windows packet and Internet and E-mail skills. The second, we found out information about a specialization and place of secondary schools where students studied. Finally, the group of student be defined randomly from part time student at Faculty of Public Administration in University of Pardubice. This group has had 295 students from 320. The student group is composed on two parts (23% of male and 77% of female). The secondary school is divide to tree categories (a grammar school, a business academy and others). We mined following knowledge: in the third year IT subjects had 0 hour (34%) and 2 hours (38%) per week of study at the secondary school; in the fourth year IT subjects had 0 hour (41%) and 2 hours (28%) per week. There is usually use software MS Office without business academy at school. The knowledge of graduates of a grammar school and a business academy are similarly. The graduates of other secondary schools are better in use a spreadsheet processor but they are less in use PC generally. knowledge;student;informatics;set of questionnaire