Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Techniques, objectives and motivations of creative accounting: evidence from the Czech Republic
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: National Accounting Review
Název nakladatele: AMER INST MATHEMATICAL SCIENCES-AIMS
Místo vydání: SPRINGFIELD
Strana od-do: 333-351
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Techniky, cíle a motivace kreativního účetnictví v České republice Článek má za cíl identifikovat techniky kreativního účetnictví, cíle a motivace kreativního účetnictví v České republice. V dotazníku byly poskytnuty názory 318 různých finančních profesionálů. Statistický Friedmanův test slouží k testování dvou hypotéz: H1: Mezi skupinami finančních profesionálů (ACPA, CFO, Lender, CPA a MBA) není žádný rozdíl v prezentovaných výsledcích v oblasti technik kreativního účetnictví. H2: Mezi skupinami finančních profesionálů není v prezentovaných výsledcích v oblasti cílů a motivací kreativního účetnictví žádný rozdíl. Ukazuje se, že nejpoužívanějšími technikami jsou držení otevřených knih pro zaznamenávání dodatečných prodejů, odkládání zásilek, účtování výnosů z dílčích zásilek a změna hodnot zásob. Mezi běžné cíle a motivace patří snížení kolísavosti výdělků, podpora cen akcií, zvýšení příjmů nebo peněžních toků a vytvoření konsenzuální prognózy zisků z analýzy. Obě hypotézy H1 a H2 jsou potvrzeny. Předložený článek je založen na vlastním výzkumu. Na základě získaných informací bude možné, aby se auditoři a další orgány zaměřili na konkrétní oblasti kreativního účetnictví a jeho motivaci. kreativní účetnictví; defraudace; management vyrovnání zisku; volatilita zisku, zisk
eng Techniques, objectives and motivations of creative accounting: evidence from the Czech Republic This research intended to identify the techniques and objectives and motivations of creative accounting in the Czech Republic and confirm the responses similarity between two groups of respondents. The views of 318 financial professionals were analyzed through a questionnaire. The statistical Friedman test was used for testing two hypotheses: (H1) There is no difference in the presented results in the techniques of creative accounting between groups of financial professionals (ACPA, CFO, Lender, CPA, and MBA); (H2) There is no difference in the presented results in the objectives and motivations behind creative accounting between groups of financial professionals. This paper shows that the most used techniques are holding open books to record additional sales, delaying shipments, recognizing revenue on partial shipments, and changing inventory values. Common objectives and motivations included reducing earnings volatility, supporting stock prices, increasing income or cash flow, and creating a consensus earnings forecast of analytics. Both hypotheses H1 and H2 were confirmed. The presented article is based on our own research. Using the information obtained, it will be possible for auditors and other authorities to focus on specific areas of creative accounting and its motivations. creative accounting; fraud; earnings management; earnings volatility; gain