Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Social media and online behaviour among high school and university students
Autoři: Kantorová Kateřina | Klepek Martin
Rok: 2023
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 4th International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises : Conference Proceedings
Název nakladatele: Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání: Opava
Strana od-do: 94 - 105
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Sociální média a online chování mezi studenty středních a vysokých škol Účelem tohoto příspěvku je popsat chování mladých lidí v prostředí sociálních médií. Pro sběr dat byla zvolena metoda dotazníkového šetření na reprezentativním vzorku 1 706 osob platných respondentů z České republiky. Použili jsme chí-kvadrát, analýzu rozptylu a faktorovou analýzu vysvětlit vztahy v datech. Kromě hodnocení oblíbenosti na sociálních sítích naše výsledky ukázaly, že čím více času respondenti tráví na internetu, tím více značek sociálních médií používají. Také jsme kontrolovali použitelnost duplikace kupního zákona v kontextu sociálních médií. Data ukázala, že populární způsoby komunikace mezi studenty zahrnují fotografie a texty následované videem. Navíc my našli podobné využití sociálních médií mezi studenty a jejich rodiči. Poslední, s využitím průzkumných faktorovou analýzou jsme dospěli k závěru, že sociální média se liší podle obsahu, kvůli kterému na ně uživatelé chodí, což má důsledky pro strategii marketingové komunikace. sociální média; sociální síť; marketingová komunikace; média; spotřeba;
eng Social media and online behaviour among high school and university students The purpose of this paper is to describe the behavior of young people in the social media environment. The method chosen for data collection was a questionnaire survey on a representative sample of 1,706 valid respondents from Czech Republic. We used chi-square, analysis of variance, and factor analysis to explain relationships in data. Besides social media popularity ranking, our results showed that the more time respondents spend on the internet, the more social media brands they use. We also inspected the applicability of duplication of a purchase law in the social media context. Data showed that popular modes of communication among students include photos and texts followed by a video. Additionally, we found a similar use of social media among students and their parents. Last, with the use of exploratory factor analysis, we concluded that social media varies according to the content users go to it for, which carries implications for marketing communication strategy. duplication of purchase law; social media; social network; marketing communication; media consumption;