Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Gender Features of Purchasing Scripts in the Era of Digitalization
Autoři: Desfonteines Larisa | Korchagina Elena | Senchugova Victoria | Sobotka Martin | Sobotková Lucie
Rok: 2022
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Global Challenges of Digital Transformation of Markets, Volume II
Název nakladatele: Nova Science Publishers
Místo vydání: Hauppauge
Strana od-do: 97-109
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Genderové rysy nákupního chování v éře digitalizace Tradiční modely vztahů s partnery a spotřebiteli získávají nový význam a další funkce, mění se důraz a technologie prodeje. Hlavní cíl obchodování v jakémkoli formátu však zůstává stejný – zisk z úspěšného prodeje potřebného produktu nebo služby kupujícímu. Využití informačních technologií v obchodě na jedné straně minimalizuje přímou komunikaci mezi kupujícím a prodávajícím a soustředí pozornost na vlastnosti produktu, na druhé straně snižuje možnost ovlivňování preferencí a potřeb kupujícího, resp. umožňuje prodávajícímu upravit volbu kupujícího v procesu prodeje. Digitalizaci prodeje provází zrychlení změn spotřebitelských preferencí. Zákaznické skripty používané v online obchodování jsou založeny na hlavních charakteristikách zákazníků, tedy pohlaví a věku. Sběr informací o kupujícím a online průzkumy ne vždy umožňují vytvořit objektivní nákupní skript. Článek se zabývá možností tvorby nákupních scénářů na základě genderových rozdílů v hlubokých hodnotách jednotlivce. Strukturální analýza hodnotových orientací žen a mužů nám umožňuje předvídat možné volby a rozdíly v těchto volbách. Článek popisuje psychologické rysy ženských a mužských modelů při rozhodování o koupi a výběru produktu. zákaznické chování; rozhodování; informační technologie; hodnotové orientace
eng Gender Features of Purchasing Scripts in the Era of Digitalization Traditional models of relationships with partners and consumers acquire new meaning and additional functions, and the emphasis and technology of sales are changing. However, the main goal of trading in any format remains the same - to make a profit from the successful sale of a necessary product or service to the buyer. On the one hand, the use of information technologies in trade minimizes direct communication between the buyer and the seller and focuses attention on the properties of the product, on the other hand, reduces the possibility of influencing the preferences and needs of the buyer, and makes it possible for the seller to adjust the buyer’s choice in the sales process. Digitalization of sales is accompanied by an increase in the speed of changes in consumer preferences. Customer script used in online trading are based on the main characteristics of customers, i.e., gender and age. Collecting information about the buyer and online surveys do not always allow you to create an objective purchasing script. The article considers the possibility of forming purchasing scripts based on gender differences in the deep values of the individual. Structural analysis of the value orientations of women and men allows us to anticipate possible elections and differences in these elections. The article describes the psychological features of women’s and men’s models of making a decision about buying and choosing a product. customer script; decision making; information technology; value orientations