Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The perceived value of book borrowing services is stationary in the time of Covid-19: Empirical evidence from the Municipal Library in Prague
Rok: 2023
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of Librarianship and Information Science
Název nakladatele: SAGE Publications
Místo vydání: Thousand Oaks
Strana od-do: 948-959
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vnímaná hodnota služeb půjčování knih je v době Covid-19 neměnná: Empirické důkazy z Městské knihovny v Praze Veřejné knihovny představují specifický sektor poskytování veřejných služeb, kde je management knihoven omezený ve schopnosti ovlivňovat spotřebitelské vnímání hodnoty vypůjčených knih. Tato studie rozšiřuje předchozí výzkum spotřebitelské vnímané hodnoty a jejího měření a zaměřuje se na povahu zkoumaných dat, kterým dosud nebyla věnována velká pozornost. Tuto mezeru ve výzkumu vyplňujeme a zkoumáme, zda vnímaná hodnota služeb půjčování knih zůstává v průběhu času neměnná, na vzorku čtenářů z Městské knihovny v Praze. Kromě toho analyzujeme, zda pandemie Covid-19 ovlivnila vnímanou hodnotu služeb půjčování knih. Naše výsledky přispívají k diskusi důležitým zjištěním, že vnímání služeb půjčování knih spotřebiteli je stabilní a v čase se nemění. Je zajímavé, že jsme také zjistili, že pandemie Covid-19 nevedla ke změně vnímané hodnoty spotřebitelů. Tato studie tak vytváří teoretické i praktické přínosy a vede k definování několika praktických implikací pro manažery (veřejných) knihovnických organizací. kontingenční oceňování; covid-19; vnímaná hodnota; veřejná knihovna
eng The perceived value of book borrowing services is stationary in the time of Covid-19: Empirical evidence from the Municipal Library in Prague Public libraries represent a specific sector of public service provision, where library management is limited in its ability to influence consumers' perceptions of the value of borrowed books. This study expands previous research on consumers' perceived value and its measurement and focuses on the nature of the data examined, which has not yet received much attention. We fill this research gap and examine whether the perceived value of book borrowing services remains stationary over time by considering a sample of readers from the Municipal Library in Prague, Czech Republic. Moreover, we analyse whether the Covid-19 pandemic has affected the perceived value of book borrowing services. Our results contribute to the discussion an important finding that consumers' perceptions of book borrowing services are stable and do not change over time. Interestingly, we also find that the Covid-19 pandemic has not led to a change in consumers' perceived value. This study thus creates both theoretical and practical contributions and leads to the definition of several practical implications for managers of (public) library organisations. JEL L86, H39, H44 contingent valuation; covid-19; perceived value; public library