Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Performance Driven Culture in the Public Sector: The Case of Nordic Countries
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Administrative sciences
Název nakladatele: MDPI
Místo vydání: BASEL
Strana od-do: 4
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kultura zaměřená na výkonnost ve veřejném sektoru: Případ severských zemí Organizace veřejného sektoru se potýkají s nedostatečnou účinností a hospodárností při poskytování svých mandátů díky strachu ze změn mezi pracovníky veřejných služeb. Manažeři veřejného sektoru mohou zaměstnancům veřejného sektoru vštípit kulturu řízenou vysokým výkonem. Z tohoto důvodu si studie klade za cíl definovat soubor klíčových charakteristik organizační kultury, které přispívají k efektivnímu měření výkonnosti a řízení organizací veřejného sektoru. V tomto příspěvku je použita metoda kvalitativního výzkumu využívající srovnávací analýzu případových studií. K dosažení cílů studie jsou analyzovány vybrané místní samosprávy ze tří různých severských zemí. Jak bylo zjištěno z analýzy případových studií, tyto místní samosprávy úspěšně vybudovaly a implementovaly systémy měření a řízení výkonnosti. Současně využívají klíčové charakteristiky kultury řízené výkonností, aby dosáhly svých organizačních cílů bez jakýchkoliv významných potíží. Ve všech vybraných místních samosprávách se používají tři klíčové charakteristiky (silné vedení řízené výkonností, reporting a komunikace výkonnosti, kontrola a diskuse o výkonnosti) a jedna chybí (systém odměňování). Všechny čtyři klíčové charakteristiky se používají pouze v Helsinkách, které jsou vzorem pro ostatní místní samosprávy. Výsledky této studie tak mohou sloužit jako příklad dobré praxe pro další organizace veřejného sektoru v Evropě. organizační kultura; kultura zaměřená na výkonnost; místní samospráva; měření výkonnosti; manažerský systém.
eng Performance Driven Culture in the Public Sector: The Case of Nordic Countries Public sector organizations face a lack of efficiency and ineffectiveness in providing their mandates due to fear of change among the public service workers. Public sector managers can instill a high performance-driven culture in employees of the public sector. For this reason, the study aims to define a set of key characteristics of organizational culture that contribute to effective performance measurement and management of public sector organizations. The qualitative research method is employed in this paper using case study comparative analysis. To get the objectives of the study, selected local governments from three different Nordic countries are analyzed. As discovered from the case study analysis, these local governments have successfully constructed and implemented performance measurement and management systems. Concurrently, they practice performance-driven culture key characteristics to achieve their organizational targets without any significant difficulties. Three key characteristics (strong performance-driven leadership, report and communicate performance, review and discuss performance) are used in all selected local governments, and one (the reward system) is missing. All four key characteristics are employed only in Helsinki, which is a benchmark for other local governments. This study's results can thus serve as an example of best practice for other public sector organizations within Europe. organizational culture; performance driven culture; local government; performance measurement; management system.