Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analysis of basic features of education systems and their influence on the results of PISA 2015 and PIRLS 2016 research in European OECD countries
Autoři: Provazníková Romana | Chlebounová Denisa
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 22nd International Conference Current Trends in Public Sector Research
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 329-336
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza základních prvků vzdělávacích systémů a jejich vliv na výsledky PISA 2015 a PIRLS 2016 výzkumů v evropských zemích OECD Vzdělávací systémy ve světě jsou rozmanité. Tato rozmanitost je způsobena odlišným historickým vývojem a odlišnými ekonomickými, společenskými a politickými podmínkami v jednotlivých zemích. V současné době se země často inspirují srovnáváním se zahraničím při řešení různých problémů ve vzdělávání. Často se objevují mezinárodní srovnávací studie vzdělávacích systémů, které se zaměřují nejen na porovnávání výsledků učení žáků ale také na popis fungování vzdělávacích systémů. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat dopad ukazatelů vzdělávacích systémů na výsledky mezinárodního šetření PISA 2015 a PIRLS 2016 v evropských zemích OECD. Pro tento účel používáme korelační a regresní analýzu. Rozmanitost vzdělávacích systémů však komplikuje komparativní analýzu a je nutné vzít v úvahu specifika vzdělávacích systémů v jednotlivých zemích. vzdělávací systémy;PISA;PEARL;výsledky student;ukazatele vzdělávacích systemů.
eng Analysis of basic features of education systems and their influence on the results of PISA 2015 and PIRLS 2016 research in European OECD countries Education systems in the world are diverse. This diversity is due to different historical developments and various economic, social and political conditions in the individual countries. Nowadays countries often get inspiration from comparison with foreign countries in finding solutions to various problems in school education. Frequently, international comparative studies on educational systems are emerging which aim not only at comparing the learning outcomes of pupils in individual countries but also to describe some features of the functioning of educational systems. The aim of this paper is to analyse the impact of educational system indicators on the results of PISA 2015 and PIRLS 2016 research in the European OECD countries. For this purpose, we use correlation and regression analysis. However, the diversity of education systems makes this comparative analysis difficult and it is necessary to take into account the specifics of the education systems in each country. education systems; PISA; PIRLS; student results; indicators of education systems.