Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The use of cluster analysis for market segmentation of candidates for higher education as a tool for effective communication targeting universities in the Czech republic
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 12th International Scientific Conference ‘Public Administration 2018’
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 81-93
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití klastrové analýzy pro segmentaci trhu kandidátů na vysokoškolské vzdělávání jako nástroj efektivní komunikace zaměřené na univerzity v České republice Český vzdělávací systém se během posledních desetiletí (1990-2015) potýkal s obrovskými změnami. Počet studentů byl vysoký na počátku tohoto desetiletí, proto byly zřízeny nové univerzity nebo vzdělávací instituce. Později (posledních 5 let) čelíme reverznímu trendu klesajícího počtu studentů. Některé univerzity mají vážné finanční problémy a blíží se dokončení své činnosti. Předpověď na další 5 - 10 let by mohla být lepší kvůli rostoucímu počtu studentů. Univerzity musí změnit způsob, jak přemýšlet o žácích a jak je přitahovat ke studiu svých studijních programů. Jedním z možných způsobů je vytvoření studijního programu, který by byl atraktivní pro studenty, což znamená použití zákaznického přístupu k tomu, aby se stala dominantní univerzitou v regionu. Identifikovali jsme aspekt rozhodovacího procesu studentů - výběr konkrétních potřeb, proč studovat na konkrétní univerzitě a provedli jsme analýzu těchto potřeb. klastrová analýza; komunikace; marketing; university; vyšší vzdělání
eng The use of cluster analysis for market segmentation of candidates for higher education as a tool for effective communication targeting universities in the Czech republic Czech education system faced some huge changes during last decades (1990 -2015). The number of students was high in the beginning of this decade therefore new universities or educational institutions were established. Later on (last 5 years) we are facing the reverse trend of decreasing number of students. Some universities have serious financial problems and are close to finishing with their activities. Forecast for next 5 - 10 years could be better due to increasing number of students again. Universities must change the way how to think about students and how to attract them to study their study programmes. One of the possible ways is to create study programme to be attractive for students which mean using customer-oriented approach to become dominant university at region. We identified the aspect of students’ decision making process – choosing the specific needs why to study at specific university and we made the analysis of these needs. Cluster Analysis; Communication; Marketing; Universities; Higher education