Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

CORPORATE LIFE CYCLE DETERMINATION IN MANUFACTURING COMPANIES
Rok: 2017
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Manažment podnikov
Strana od-do: 48-54
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze DETERMINATY ŽIVOTNÍHO CYKLU VE VÝROBNÍCH PODNICÍCH Teorie životního cyklu podniku je důležitou součástí ekonomické literatury a je široce diskutována ji6 od roku 1960. Navzdory významu a pozornosti, která je této problematice věnována,(nebo možná kvůli tomu) věnuje, neexistuje jednotný postup pro identifikaci etapy životního cyklu a současně chybí jasně definovaná kritéria. V důsledku toho existuje řada modelů a přístupů, které vedou k nekonzistentnímu počtu fází a určitému stupni "svobody", když se určitá fáze vymezí. Pro manažery a výzkumné pracovníky je obtížné interpretovat získané výsledky, což může vést k nesprávným závěrům a v nejhorším případě k chybným strategickým rozhodnutím. Cílem tohoto článku je na základě vybraných kvantitativních ukazatelů (statické, dynamické a proporcionální) identifikovat fáze životního cyklu výrobních podniků v České republice. Navrhovaný postup by měl dále sloužit k dalšímu výzkumu zaměřenému na větší vzorek podniků.. životní cyklus podniku; kvantitativní kritéria; finanční ukazatele
eng CORPORATE LIFE CYCLE DETERMINATION IN MANUFACTURING COMPANIES Corporate life cycle theory is an important part of economic literature and is widely discussed since the 1960’. Despite the importance and attention that is being paid to this theory (or perhaps because of that), there is no uniform procedure for identifying a life cycle stage and at the same time clearly defined criteria are missing. As a result, there is a variety of models and approaches leading to an inconsistent number of phases and a certain degree of "freedom" when a particular phase is being determined. For managers and researchers it is difficult to interpret their results, which can lead to incorrect conclusions and, in the worst case, the erroneous strategic decisions. The aim of this article is, on the basis of selected quantitative indicators (static, dynamic and proportional), to identify corporate life cycle stages of manufacturing companies in the Czech Republic. The proposed procedure should further serve for a large sample size evaluation. company life cycle; quantitative criteria; financial indicators