Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Definition of Criteria for Company Life Cycle's Phase Assesment
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3
Název nakladatele: STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání: Sofie
Strana od-do: 151-158
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vymezení kritérií pro posouzení fáze životního cyklu společnosti Posouzení životního cyklu společnosti a stanovení etap umožňují předvídat budoucí vývoj společnosti a předcházet krizovým situacím nebo dokonce jejímu předčasnému zániku. V teorii je počet fází životního cyklu obvykle určen v rozmezí tři až deset; nicméně autoři popisují vývoj během životního cyklu víceméně stejné. Obecně platí, že firmy procházejí fázemi vzniku, růstu, zralosti, poklesu a oživení. Za účelem určení příslušné fáze se využívají kvantitativní ukazatele, jako je velikost společnosti (počet zaměstnanců) nebo věk firmy (doba jeho existence). Tato kritéria nejsou vždy dostačující; proto jsou také sledovány kvalitativní aspekty. Těmi mohou být podniková struktura, styl řízení, strategie atd. Bohužel, nedostatky v analýze mohou být způsobeny subjektivním přístupem poskytovatele a hodnotitele, navíc některé informace mohou být považovány za důvěrné. Proto je cílem této práce definovat sadu kritérií pro přesné stanovení stadia životního cyklu. Tato kritéria budou kvantitativní, zjistitelná a vhodná pro multikriteriální hodnocení. Navrhovaný přístup je srovnáván s poznatky z odborné literatury a je využit v případové studii. životní cyklus podniku; kvantitativní kritéria; multikriteriální rozhodování; diagnostické a predikční modely; finanční indikátory
eng Definition of Criteria for Company Life Cycle's Phase Assesment A company life cycle assessment and stage determination allow us to predict company’s future development and to prevent crisis situations or even its early dissolution. In theory, the number of life cycles stages usually varies from three to ten; nevertheless authors describe the life cycle development more or less alike. Generally, companies pass through birth (existence), growth, maturity, decline and revival stages. In order to determine the appropriate phase, quantitative measures such as a company size (presented as a number of employees) or a company age (the time of its existence) are usually applied. These criteria are not always sufficient; therefore they are also accompanied by qualitative aspects. These may be a company structure, management style, strategies etc. Unfortunately, the obstacles in analysis could arise since qualitative criteria could be influenced by subjective approach of the provider and evaluator, plus some may be considered confidential. Therefore, the aim of the paper is to define a set of criteria for accurate life cycle stage determination. These criteria will be quantitative, detectable and suitable for multi criteria evaluation. The proposed approach will be compared with findings from literature and evaluated in a case study. company life cycle; quantitative criteria; multicriterial analysis, diagnostic and predictive models; financial indicators