Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Approach of Czech Organisations to Educating Employees
Autoři: Šaterová Pavla | Brodský Zdeněk | Šatera Karel | Lešáková Petra
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of IAC-MEM 2016
Název nakladatele: Czech Institute of Academic Education z.s.
Místo vydání: Vestec
Strana od-do: 214-217
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přístup českých organizací ke vzdělávání zaměstnanců Ve světle ekonomiky založené na znalostech se obchodní vzdělávání stalo nejen důležitou součástí personální práce, ale je i součástí organizačních strategií. Cílem této práce je zjistit, zda existuje závislost mezi obchodním vzdělání a právní formou organizace, počtem zaměstnanců, odvětvím průmyslu, nebo existencí oddělení lidských zdrojů, případně jaký typ vzdělávání bude ze strany organizací největší poptávka. Tento článek analyzuje průzkum, který se konal ve vybraných českých organizacích a předkládá hlavní zjištění týkající se korelací mezi zmíněnými atributy. Zároveň ukazuje, že tendenci jednotlivých organizací ke vzdělávání zaměstnanců lze v souvislosti se zmíněnými korelacemi předvídat. Analýza se využívá nástroje jako analýza hlavních komponent (PCA), shlukové analýzy a kanonické korelace. Řízení lidských zdrojů; vzdělávání zaměstnanců; školení
eng The Approach of Czech Organisations to Educating Employees In the light of the knowledge-based economy, business education has become an important part of personnel work and, moreover, a part of organizational strategies. The aim of this paper is to determine whether there is a dependency between the business education and the legal form, the number of employees, industrial branch, or the existence of an HR department, eventually what type of training companies will most demand. This article analyzes the survey held in selected Czech organizations and presents main findings in terms of discovered correlations between aforementioned attributes. It also demonstrates that the inclination toward employee training can be predicted. Provided analysis is conducted on the basis of principal component analysis (PCA), cluster analysis and canonical correlation. Human Resource Management; Training; Education