Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

An Analysis of the Contribution of Flight Route and Aircraft Type in Environmental Performance of Airlines Based on Life Cycle Assessment: the Lufthansa Case
Autoři: Costa Jordao Ticiano | Ďurišová Jana
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 90-101
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza přínosu Let Trať a typ letadla vlivu na životní prostředí Airlines na základě hodnocení životního cyklu: Případ Lufthansa V oblasti letecké společnosti, ke snížení spotřeby paliva se stal hlavní globální cíle kvůli nedávnému zvýšení cen ropy. Emise z letadel byly také nabývají na významu, a to zejména v rámci Evropské unie, kde na rozdíl od emisí oxidů dusíku (NOx) a své obavy týkající se vzniku přízemního ozonu, měření a snižování emisí oxidu uhličitého (CO2) se stal hlavním regionálním cíl. To hlavní obavy související s emisemi CO2 je odráženo na blížící se začlenění letecké dopravy do systému obchodování s emisemi od roku 2012, kdy všech letů ve Společenství bude podléhat omezení emisí. Hlavním cílem této práce je ukázat pomocí hodnocení životního cyklu, jak spotřeby paliva a emisí na jednoho cestujícího se může významně měnit od stejného původu a určení v závislosti na vzdálenosti letu a využití různých modelů letadel. To ilustruje tyto varianty s různými skutečnou nabídkou letů denně od Deutsche Lufthansa AG. Kromě značného snížení, které může být dosaženo s použitím úsporných letadlo, další vylepšení se provádí zkracováním trasám letecké dopravy a vyvíjet technologie pro trvalé klesání vzory přístup přistání ve spolupráci mezi vládami, regulačními orgány, letecké společnosti, letiště a letové navigační systém poskytovatelé (ANPs). Hodnocení životního cyklu;dopady na životní prostředí;tok materiálu;letecké společnosti;letecké dopravy;emise skleníkových plynů;změna klimatu
eng An Analysis of the Contribution of Flight Route and Aircraft Type in Environmental Performance of Airlines Based on Life Cycle Assessment: the Lufthansa Case In the airlines sector, the reduction of fuel consumption became a major global target due to the recent surge in oil prices. Aircraft emissions have also been gaining importance, particularly in the European Union where apart from the emissions of nitrogen oxides (NOx) and its concerns related to ground level ozone formation, measurements and reductions of carbon dioxide (CO2) became a major regional target. This major concern related to CO2 emissions is reflected on the upcoming inclusion of aviation sector into the EU Emissions Trading Scheme as of 2012 when all intra-community flights will be subject to emission restrictions. The main aim of this paper is to show by means of life cycle assessment how fuel consumption and emissions per passenger can vary significantly between the same origin and destination according to the distance flown and the use of different aircraft models. It illustrates these variations with different real offers of daily flights by Deutsche Lufthansa AG. Besides considerable reductions that can be achieved with the use of fuel-efficient aircrafts, additional improvements can be done by shortening air traffic routes and by developing technology for continuous descent approach landing patterns in collaboration between governments, regulators, airlines, airports and air navigation system providers (ANPs). life cycle assessment;environmental impacts;material flow;airlines;air transport;greenhouse gas emissions;climate change