Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Benchmarking jako nástroj strategického řízení
Rok: 2011
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Mezinárodní vědecká konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků
Název nakladatele: Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání: Opava
Strana od-do: 121-130
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Benchmarking jako nástroj strategického řízení Strategické řízení (SŘ) je základním kamenem úspěšného podniku a rozvoje jeho podnikání. V rámci SŘ je potřeba analyzovat nejen zdroje a schopnosti vlastního podniku, ale především neustále sledovat konkurenty a osvojovat si nejlepší praktiky. Manažerský nástroj benchmarking se tak v posledních letech stal nedílnou součástí řízení mnoha úspěšných podniků. Cílem článku je proto prokázání významu benchmarkingu ve SŘ, identifikace jeho role a možností uplatnění v této oblasti řízení. Článek je strukturován následovně. První dvě kapitoly jsou věnovány vymezení pojmů strategie, strategické řízení, benchmarking a strategický benchmarking. Třetí kapitola představuje přehled vývoje strategického řízení, přičemž je kladen důraz na roli benchmarkingu v jeho vývoji. Následně jsou vyjmenovány přínosy benchmarkingu jako nástroje strategického řízení. V závěru jsou diskutovány provedené zahraniční studie a potřeba provedení komplexního průzkumu o využívání benchmarkingu mezi podniky v ČR. benchmarking;strategie;strategické řízení;strategický nástroj;strategický benchmarking
eng Benchmarking as Strategic Management Tool Strategic management (SM) is the cornerstone of a successful business and the development of its business. As a part of SM it is necessary to analyze not only sources and capabilities of own business, but also constantly monitor competitors and hence adopt best practices. In recent years, benchmarking as a managerial tool has become an integral part of management of many successful businesses. The aim of this article is to demonstrate the importance of benchmarking in strategic management, identificate roles and possible application in this management field. The article is structured as follows. First two chapters are devoted to definitions of strategy, SM, and benchmarking. The third chapter presents an overview of the development of SM. Subsequently, the benefits of benchmarking as a tool of SM are listed. In conclusion, the studies carried out abroad are discussed and the need to undertake a full survey of the use of benchmarking within companies in the Czech Republic is considered. benchmarking;strategy;strategic management;strategic tool;strategic benchmarking