Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Knowledge Life Cycle and Its Application in Automotive Industry
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Problems of Management in the 21st Century
Strana od-do: 45-53
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Životní cyklus znalostí a jeho aplikace v automobilovém průmyslu Znalostní management přitahuje v posledních letech značnou pozornost,neboť mnoho společností si uvědomuje, že si konkurují ve znalostní ekonomice. Hlavním zdrojem udržitelné konkurenční výhody je tudíž v řízení znalostí. Drtivá většina stávajících rámcových prací z oblasti znalostního managementu je zaměřena na znalostní procesy, které se odehrávají během tzv. životního cyklu znalostí, tedy od jejich vzniku, přes ukládání a použití, až k jejich konci. Společnosti, které chtějí znalosti rozvíjet a využívat co nejefektivněji a se ziskem, by měly jednat s ohledem na fázi životního cyklu znalostí. Cílem tohoto článku je porovnat základní pojmy z oblasti životního cyklu znalostí a analyzovat možnost aplikace analýzy toku znalostí v praxi, konkrétně v automobilovém průmyslu. znalost;znalostní management;životní cyklus znalostí;automobilový průmysl
eng Knowledge Life Cycle and Its Application in Automotive Industry Knowledge management (KM) is attracting considerable attention as many organizations realize that they compete in a knowledge economy. Therefore, a key source of sustainable competitive advantage relies on managing knowledge. The vast majority of the existing frameworks in KM efforts focus on knowledge processes that takes place during the so-called “knowledge life-cycle” (KLC). Analysis of knowledge flow should always cover the entire life cycle of knowledge, from its formation, through saving and using, to its end. Companies that want to develop and use knowledge most effectively and profitably should begin to treat it differently according to the stages of the knowledge life-cycle. The purpose of this paper is to compare main concepts of the knowledge life cycle and to introduce a possibility of analyzing knowledge flow in practice, particularly in the automotive industry. knowledge;knowledge management;knowledge life cycle;automotive industry