Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Value Chain Analysis and Its Position Within Other Value-Oriented Concepts
Rok: 2010
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 65-76
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza hodnotového řetězce a jeho pozice mezi dalšími hodnotově orientovanými koncepty Konkurenční prostředí se v průběhu posledních 20 let rychle změnilo. Změny v tržním prostředí představují pro společnost nový přístup k chápání toho, jak nejen konkurenční výhodu získat, ale jak si ji také udržet. Cílem analýzy hodnotového řetězce je zajistit si udržitelnou konkurenční výhodu. Od doby, kdy Porter uvedl v roce 1985 svůj model hodnotového řetězce, se vyvinulo několik dalších přístupů k tomuto konceptu. Cílem článku je porovnat tyto nové přístupy vzhledem k tradiční analýze Porterova hodnotového řetězce, a zároveň budou projednány silné a slabé stránky všech uvedených přístupů. Strategické plánování;konkurenční výhoda;hodnota pro zákazníka;analýza hodnotového řetězce;Value Shop;Value Network;kmenové kompetence;převrácený hodnotový řetězec;Balanced Scorecard
eng Value Chain Analysis and Its Position Within Other Value-Oriented Concepts The competitive business environment has rapidly changed during last 20 years. Market place changes have required companies to update and improve their understanding of how to gain and maintain competitive advantage. The aim of the value chain analysis is to help the company position itself against its competitors in the pursuit of sustainable competitive advantage as it offers a starting point for companies to recognize their advent and demands. Since Porter introduced value chain model in 1985, several approaches to this concept have evolved. The purpose of this paper is to compare approaches to the Porter’s traditional value chain analysis, while also strengths and weaknesses of all mentioned approaches will be discussed. Strategic Planning; Competitive Advantage; Customer Value; Value Chain Analysis; Value Shop; Value Network; Core Competencies; Reversed Value Chain; Balanced Scorecard