Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Marketing malých a středních podniků s vysokým inovačním potenciálem
Rok: 2007
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Název zdroje: Mezinárodní Baťova Doktorandská Konference
Název nakladatele: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání: Zlín
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Marketing malých a středních podniků s vysokým inovačním potenciálem Malé a střední podniky tvoří důležitou součást všech tržních ekonomik. Mají mnoho výhod a jednou z nich je jejich jednoduchá struktura, která umožňuje flexibilní chování a podporuje kreativní myšlení firmy. Díky tomu je tato forma podniku vhodná pro odvětví, která vyžadují vysokou míru inovativnosti a aplikace nových poznatků. I toto jednání však musí být v souladu s určitými pravidly. Průzkumy potvrdili, že je účelné když se i malé podniky při vývoji nových produktů řídí principy tržní orientace. Tyto principy snižují riziko tržního neúspěchu, který by v případě malého podniku měl likvidační charakter.
eng Marketing of Small and medium enterprises with high innovative potential. Small and medium enterprises are important part of all market-driven economics. They have lot of advantages among them is simple structure which provides flexibille acting and support creativity of company. Thanks this is this form of company good for markets with high innovative levels. But these companies must follow same rules as larger companies. One of these rules is to be market oriented which eliminate risk of market unsuccesfulity. Conventional marketing wisdom holds that a market orientation provides a company with a better understanding of its customers, competitors and environment, which subsequently leads to superior firm performance.While researches have explored the relationship between market orientation and bussines performance in different organizations, such studies in Small and medium enterprises (SME) are scarce. The purpose of this article is to report on issues pertaining to managing innovation in SME. The impact of such variables as actions for continuos improvement, pressures for cost cutting, aspects of the internal management system and structures for managing product and process innovation in SME is shown. Small and medium firms;innovative;high tech marketing