Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The role of multimedia in e-commerce: An analysis of Czech e-shop websites
Rok: 2024
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 2024 ZOOMING INNOVATION IN CONSUMER TECHNOLOGIES CONFERENCE, ZINC 2024
Název nakladatele: IEEE
Místo vydání: NEW YORK
Strana od-do: 108-113
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Role multimédií v e-commerce: Analýza webových stránek českých e-shopů Elektronický obchod způsobil revoluci ve způsobu, jakým podniky komunikují se spotřebiteli, a zdůrazňuje důležitost online přítomnosti a prodejních strategií. Tato studie zkoumá vyvíjející se prostředí e-commerce a zaměřuje se na zásadní roli multimediálního obsahu při zvyšování angažovanosti a spokojenosti uživatelů s webovou aplikací českých eshopů. Multimediální prvky, včetně zvuku, videa, animace a interaktivních funkcí, nabízejí jedinečné příležitosti k přilákání spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupních rozhodnutí. Studie analyzuje data z průzkumů provedených mezi českými online nákupními platformami s cílem zjistit dopad multimediální integrace na uživatelské vnímání designu webových stránek a celkovou spokojenost. Studie zkoumá algoritmus rozhodovacího stromu jako nástroje pro klasifikaci atributů elektronických obchodů a predikci uživatelského vnímání grafického zájmu. Navzdory výzvám spojeným se složitostí dat a přesností klasifikace poskytují poznatky získané z těchto analýz cenné rady společnostem, které chtějí optimalizovat své multimediální strategie a zlepšit zkušenosti spotřebitelů s elektronickým obchodováním. Předpokládá se, že první dojem uživatele úzce souvisí s přítomností a kvalitou multimediálních a obsahových prvků v uživatelském rozhraní webové stránky. Na základě výsledků průzkumu se však ukazuje, že zatímco první dojem uživatele úzce souvisí s hodnocením grafické atraktivity e-shopu, přítomnost konkrétních sledovaných multimediálních a obsahových prvků na uživatelském rozhraní webu. není významný. obsah webových stránek; elektronický obchod; multimediální bohatství; spokojenost uživatelů; rozhodovací stromy; klasifikátor; rozhodovací pravidla
eng The role of multimedia in e-commerce: An analysis of Czech e-shop websites E-commerce has revolutionized the way businesses interact with consumers and emphasizes the importance of online presence and sales strategies. This study explores the evolving landscape of e-commerce and focusses on the essential role of multimedia content in increasing user engagement and satisfaction in the web application of Czech eshops. Multimedia elements, including audio, video, animation, and interactive functions, offer unique opportunities for attracting consumers and influencing their purchase decisions. The study analyses data from surveys conducted between Czech online shopping platforms to determine the impact of multimedia integration on user perception of website design and overall satisfaction. The study examines the decision tree algorithm as tools for classifying the attributes of electronic shops and predicting user perceptions of graphic interest. Despite the challenges of data complexity and classification accuracy, the insights generated from these analyses provide valuable guidance to companies looking to optimize their multimedia strategies and improve consumer e-commerce experiences. It is assumed that the user's first impression is closely related to the presence and quality of multimedia and content elements in the user interface of a website. However, based on the results of the survey, it turns out that while the user's first impression is closely related to the evaluation of the graphical attractiveness of the e-shop, the presence of the specific observed multimedia and content elements on the website's user interface is not significant. website content; e-commerce; media richness; user satisfaction; decision trees; classifier; decision rules