Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Impacts of cultural practices on consumers' buying behavior in sales promotional activities in the settings of COVID-19
Autoři: Rehman Fazal ur | Javed Farwida | Shiekh Sadia Ejaz | Prokop Viktor
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Foresight
Název nakladatele: Emerald Group Publishing Limited
Místo vydání: Bradford
Strana od-do: 921-947
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vliv kulturních praktik na nákupní chování spotřebitelů při propagačních prodejních aktivitách v prostředí COVID-19 Tato studie si klade za cíl prozkoumat dopad kulturních praktik na nákupní chování spotřebitelů v prodejních propagačních činnostech vůči módním oděvním značkám založeným na modelu Theory of Black-Box v podmínkách COVID-19 v Pákistánu. Studie má shromážděná data prostřednictvím dotazníkového průzkumu od 600 spotřebitelů módních oděvních značek používajících techniku ​​vzorkování v Pákistánu a analyzována prostřednictvím PLS-SEM za účelem nalezení výsledků. ZjištěníVýsledky potvrdily, že kulturní praktiky a aktivity na podporu prodeje mají pozitivní významný vztah s nákupním chováním spotřebitelů během oslav akcí, a to i v podmínkách COVID-19. Studie také zjistila, že etnocentrismus a xenocentrismus jsou pozitivně spojeny s kulturními praktikami, zatímco sociální faktory, fyzické faktory, inovace produktů a marketingové inovace s aktivitami na podporu prodeje. módní oděvní značky během oslav událostí a vedou marketingové odborníky k rozvoji obchodních strategií zaměřených na zákazníky a životní prostředí, aby podpořily nákupní chování v krizi situací. Originalita/hodnota Přestože předchozí výzkum široce zkoumal kulturní praktiky, podporu prodeje a nákupní chování spotřebitelů v různých prostředích, podle nejlepšího vědomí autorů jde o první studii v těchto oblastech. Kulturní praktiky; Podpora prodeje; Nákupní chování; Módní oděvní značky; Black-box model
eng Impacts of cultural practices on consumers' buying behavior in sales promotional activities in the settings of COVID-19 PurposeThis study aims to explore the impact of cultural practices on consumers' buying behavior in sales promotional activities toward the fashion clothing brands based on the Theory of Black-Box Model under the conditions of COVID-19 at Pakistan.Design/methodology/approachThe study has collected data through questionnaire-based survey from 600 consumers of fashion clothing brands using convenience sampling technique in Pakistan and analyzed through PLS-SEM to find results.FindingsThe results confirmed that cultural practices and sales promotional activities have positive significant relationship with the consumers' buying behavior during the celebration of events, also under the conditions of COVID-19. The study also found that ethnocentrism and xenocentrism are positively associated with cultural practices while social factors, physical factors, product innovation and marketing innovation with sales promotional activities.Practical implicationsThe outcomes provide interesting insights about consumers' assessment toward the sale's promotional activities and cultural practices of fashion clothing brands during the celebration of events and guide the marketing practitioners to develop the customers edifying and environment-oriented business strategies to boost up the buying behavior in crisis situations.Originality/valueAlthough prior research has widely investigated the cultural practices, sales promotion and consumers' buying behavior in various settings, but to the best of the authors' knowledge, this is the first study in these domains. Cultural practices; Sales promotion; Buying behavior; Fashion clothing brands; Black-box model