Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The role of top management meetings in enhancing product innovation and performance
Rok: 2023
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: R and D Management
Název nakladatele: Wiley-Blackwell
Místo vydání: Hoboken
Strana od-do: 745-763
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Role schůzek vrcholového managementu při zlepšování produktových inovací a výkonu firem Setkání vrcholového managementu umožňují pozitivní tok znalostí a budování klíčových vztahů v rámci společnosti a jejích dodavatelů. Tato studie čerpá z teorií otevřených inovací a vyšších vrstev a analyzuje efekty setkávání vrcholového managementu na firemní inovační nástroje, inovace produktů a prodejní výkonnost. Tato studie využívá modelování parciálních strukturálních rovnic metodou nejmenších čtverců a fuzzy-set kvalitativní komparativní analýzu a dále data o 1 523 firmách z 11 evropských zemí. Výsledky podporují hypotézy, které deklarují, že setkávání top managementu s dodavateli pozitivně ovlivňují produktovou inovaci, zatímco efekty interních setkávání top managementu na produktovou inovaci zůstávají negativní. Překvapivě se nepotvrdila hypotéza, že setkávání top managementu s dodavateli pozitivně ovlivňují výkonnost firmy. Tento článek navíc podporuje kritickou roli vztahů mezi kupujícím a dodavatelem pro inovační aktivity, především pro služby, nikoli pro zpracovatelský průmysl. pevný výkon; transformační vedení; podnikové podnikání; dodavatelské vztahy; moderátorská role; znalost; schopnost; rozmanitost; dopad; průzkum
eng The role of top management meetings in enhancing product innovation and performance Top management meetings enable the positive flow of knowledge and building of key relationships within the company and its suppliers. This study draws on open innovation and upper echelons theories to analyze the effects of top management meetings on open innovation instruments, product innovation and sales performance. We use partial least squares structural equation modeling and fuzzy-set qualitative comparative analysis to perform the path analysis of the hypothesized effects of top management meetings using data of 1,523 firms across 11 European countries. The results support the hypotheses that declare that top management meetings with suppliers positively influence product innovation while the effects of top management team meetings on product innovation remain negative. Surprisingly, the hypothesis that top management meetings with suppliers positively affect firm sales performance was not confirmed. Additionally, our efforts support the critical role of buyer-supplier relationships for innovation activities, primarily for services rather than manufacturing industries. firm performance; transformational leadership; corporate entrepreneurship; supplier relationships; moderating role; knowledge; capability; diversity; impact; exploration