Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Assessing the Existence of Corporate Shared Value in Companies Based on CSR Reports
Autoři: Zemanová Barbora | Pavelka Ondřej
Rok: 2023
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Hradec Economic Days Vol. 13. Part 1
Název nakladatele: Univerzita Hradec Králové
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 856-866
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení existence sdílené hodnoty ve firmách na základě zpráv o společenské odpovědnosti firem Rostoucí nároky zákazníků, rostoucí tlak legislativy a očekávání zainteresovaných stran motivují společnosti k zavádění společenské odpovědnosti firem (CSR). Pro společnosti, které si chtějí budovat dobrou pověst, zůstat konkurenceschopné a získat zákazníky a loajalitu zaměstnanců, je společensky odpovědné chování nezbytné. Úspěšná společnost je taková, která se soustředí na dosahování finančních zisků a zároveň přispívá ke zlepšování přírodní podmínek a blaho komunity. Aktivity CSR se nemusí nutně shodovat s oblastí, ve které společnost podniká. Nicméně, ke zlepšování aktivit lze přistupovat systematicky a cíleně na základě činností, kterým se firma věnuje. To je případ vytváření sdílené hodnoty podniku (CSV). Mezera v literatuře pro vědecký výzkum byla zjištěna po vyhodnocení dřívějších prací. Nebyl nadefinován jasný přístup k vyhodnocení toho, zda podnik vytváří CSV, nebo jen CSR. Cílem této práce je identifikovat klíčové ukazatele CSV a vyhodnotit je prostřednictvím CSR reportů společností. Bylo vybráno a zkoumáno deset nadnárodních společností. Byla použita technika srovnávacího bodového hodnocení založená na několika definovaných kvalitativních a kvantitativních ukazatelích. Tato technika byla použita k hodnocení, s cílem poskytnout pohled na dodržování zásad CSV. sdílená hodnota podniku; CSV; společenská odpovědnost podniků; globální reportovací iniciativa; CSR reporty
eng Assessing the Existence of Corporate Shared Value in Companies Based on CSR Reports Rising customer demands, growing pressure from legislation, and the expectations of stakeholders motivate companies to adopt corporate social responsibility (CSR). For companies that want to build their reputation, remain competitive, and gain customer and employee loyalty, socially responsible behavioris essential. A successful company is one that focuses on making financial profits while also contributing, both in the form of concern for natural conditions and the welfare of the community. CSR activities do not necessarily coincide with the area in which the company does business. However, improvement activities can be approached systematically and purposefully based on the activities of the company. This is the case of creating corporate shared value (CSV). A gap in the literature for scientific research was found after the evaluation of earlier works. Indicators and a clear approach are still lacking to determine if the company is producing CSV or just CSR. The aim of this paper is to identify key indicators of CSV and to evaluate them through the CSR reports of companies. Ten multinational companies have been selected and examined. A benchmarking-scoring technique based on several defined qualitative and quantitative indicators was used for assessment to provide a view of compliance with CSV principles. corporate shared value; CSV; corporate social responsibility; Global Reporting Initiative; CSR reports