Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Improve estimated time-on-task calculation in a Virtual Learning Environment
Autoři: Halvonik Dominik | Kapusta Jozef | Munk Michal
Rok: 2023
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Interactive Learning Environments
Název nakladatele: Taylor & Francis Ltd.
Místo vydání: Abingdon
Strana od-do: 2914 - 2929
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vylepšete výpočet odhadovaného času na úloze ve virtuálním vzdělávacím prostředí Hlavním cílem tohoto příspěvku je prezentovat výsledky experimentálního testu zaměřeného na validitu a efektivitu komponované metodiky zaměřené na zvýšení pozornosti studenta ve virtuálním vzdělávacím prostředí. Oblastí prezentované metodiky, která byla předmětem našeho výzkumu, je chování žáků při učení. Behaviorální část metodiky je zaměřena na výpočet odhadovaného času pro čtení/osvojení specifického učebního materiálu na základě matematického modelu. Model byl vytvořen jako lineární regresní model trénovaný a ověřený s protokoly přístupu studentů z instance Moodle používané na univerzitě. Námi vytvořená metodika, která je předmětem experimentu, využívá zmíněný matematický model k optimálnějšímu výpočtu času na úloze a předpokládá tak čas potřebný pro správné pochopení předkládaného učiva ve tvaru e. -učení se. V tomto příspěvku se zaměříme na potvrzení didaktické účinnosti námi navržené metodiky sledování pozornosti studentů. Popisujeme experiment, kterým jsme ověřili navrženou metodiku. Samotná metodika je zaměřena na zlepšování studijních zkušeností studentů při používání e-learningových platforem jako je Moodle. E-learning; time-on-task; structural evaluation; experiment; Moodle
eng Improve estimated time-on-task calculation in a Virtual Learning Environment The main aim of this paper is to present results of an experimental test focused on the validity and effectiveness of composed methodology aimed at increasing the student's attention in Virtual Learning Environment. Areas of presented methodology which were subject of our research is students behavior during learning. The behavioral part of methodology is focused on calculating estimated time for reading/learning specific learning material based on mathematical model. The model has been created as linear regression model trained and validated with student's access logs from Moodle instance used at the university. The methodology created by us, which is the subject of the experiment, uses the mentioned mathematical model in order to more optimally calculate the time-on-task and thus assume the time required for the correct understanding of the presented curriculum in the form of e-learning. In this paper, we will focus on confirming the didactic effectiveness of our proposed methodology for monitoring student attention. We describe an experiment with which we verified the proposed methodology. Methodology itself is focused on improving students learning experiences while using e-learning platforms like Moodle. E-learning; time-on-task; structural evaluation; experiment; Moodle