Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Translating the impact of internal and external factors in achieving the sustainable market competitiveness: the mediating role of management practices
Rok: 2023
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of Competitiveness
Název nakladatele: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání: Zlín
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Překlad vlivu vnitřních a vnějších faktorů na dosažení udržitelné tržní konkurenceschopnosti: zprostředkovatelská role manažerských postupů rend tržní konkurenceschopnosti ve světle vnitřních a vnějších faktorů mezi trvale udržitelnými komunitami je poměrně vzácný. Navzdory relativnímu úsilí předchozí studie stále věnovaly omezenou pozornost hodnocení úlohy vnitřních a vnějších faktorů při dosahování tržní konkurenceschopnosti s ohledem na postupy řízení. Tato studie si proto klade za cíl zkoumat vliv vnitřních (firemní inovace) a vnějších faktorů (podnikatelské prostředí, environmentální politika) faktorů na dosažení udržitelné tržní konkurenceschopnosti prostřednictvím manažerských postupů v udržitelných komunitách. Údaje byly odvozeny z průzkumu Světové banky Enterprise Survey 2019 pro Řecko a analyzovány pomocí modelování strukturních rovnic s částečnými nejmenšími čtverci (PLS-SEM). Zjištění ukazují, že manažerské postupy zprostředkovávají vztah mezi vnitřními a vnějšími faktory a udržitelnou tržní konkurenceschopností v udržitelných komunitách. Zjištění také odhalují, že firemní inovace, manažerské postupy a podnikatelské prostředí mají významný pozitivní vztah k udržitelné tržní konkurenceschopnosti. Překvapivě mají environmentální politiky pozitivní, ale nevýznamný vztah s udržitelnou tržní konkurenceschopností v udržitelných komunitách. Tyto užitečné poznatky by umožnily odborníkům a tvůrcům politik vyvinout vhodnější strategie řízení, které by zvýšily konkurenceschopnost firem na udržitelném trhu a zlepšily jejich image v udržitelných komunitách. Dokonce i předchozí studie věnovaly velkou pozornost ukazatelům tržní konkurenceschopnosti, ale toto je první studie, která zdůrazňuje tržní konkurenceschopnost v těchto oblastech. Nakonec poskytujeme několik praktických důsledků, abychom objasnili marketingového experta, aby zlepšil stupeň inovací firmy, dosáhl konkurenceschopnosti na trhu, zaměřil se na environmentální politiku, přinesl dokonalost v podnikatelském prostředí a zvýšil efektivitu manažerských postupů, aby mohl poskytovat lepší služby mezi udržitelnými společenství. Inovace firmy; Manažerské postupy; Podnikatelské prostředí; Environmentální politika; Udržitelná tržní konkurenceschopnost
eng Translating the impact of internal and external factors in achieving the sustainable market competitiveness: the mediating role of management practices The trend of market competitiveness in light of internal and external factors among sustainable communities is quite rare. Despite relative efforts, prior studies still paid limited attention to evaluating the role of internal and external factors in achieving market competitiveness in view of management practices. Hence, this study aims to examine the impact of internal (firm innovation) and external (business environment, environmental policies) factors in achieving sustainable market competitiveness via management practices in sustainable communities. Data were derived from the World Bank Enterprise Survey 2019 for Greece and analyzed through Partial Least Square Structural Equation Modeling (PLS-SEM). The findings show that management practices mediate the relationship between internal and external factors and sustainable market competitiveness in sustainable communities. The findings also reveal that firm innovation, management practices, and business environment have a significant positive relationship with sustainable market competitiveness. Surprisingly, environmental policies have a positive but insignificant relationship with sustainable market competitiveness in sustainable communities. These useful insights would enable practitioners and policymakers to develop more expedient management strategies to boost sustainable market competitiveness among firms and improve their image in sustainable communities. Even prior studies have paid wide attention to the indicators of market competitiveness, but this is the first study to highlight the market competitiveness in these domains. In the end, we provide several practical implications to elucidate the marketing expert to improve the degree of firm innovation, attain market competitiveness, focus on environmental policies, bring perfection in the business environment, and enhance efficiency in management practices to provide better services among sustainable communities. Firm Innovation; Management Practices; Business Environment; Environmental Policies; Sustainable Market Competitiveness