Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

WILL COVID QUARANTINE MAKE LOGISTIC FIRMS "COME TOGETHER" AND IMPLEMENT B2B?
Autoři: Šimek Libor | Cempírek Václav
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Acta Logistica Moravica
Strana od-do: 32-40
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze PŘIMĚJE KOVIDOVÁ KARANTÉNA LOGISTICKÉ FIRMY, ABY SE "SETKÁVALY" PROSTŘEDNICTVÍM IMPLEMENTACE B2B? Příspěvek dává logistickým společnostem doporučení ohledně formulace politiky implementace B2B s cílem zvýšit jejich konkurenceschopnost v současném období ekonomické recese COVID. Výzkum hypotézuje, že ekonomická krize let 2008-2009 přinutila logistické společnosti, aby implementovaly B2B a že se tak stalo nejen v krátce po kulminaci krize (tj. v roce 2010), ale že tato tendence pokračovala také v delším časovém horizontu let následujících (2012, 2018). Ověření bylo provedeno prostřednictvím porovnání poměrů implementace B2B napříč zkoumaným obdobím, a to na jediném vzorku logistických společností se sídlem v Česku, a to proto, abychom se ujistili, že hypoterizovaný rozdíl v implementaci B2B skutečně spočívá ve – faktické – změně praktik těchto společností (a nikoli tedy v meziročním změně ve složení zkoumaných výběrů). Závěry vyvozené z minulé ekonomické krize jsou pak – analogicky – převedeny do současného období, kde slouží jako základ doporučení ohledně implementace B2B logistickým firmám, které byly zvláště postiženy opatřeními pro zabránění šíření onemocnění COVID. Logistika; implementace B2B; ekonomická krize; COVID; strategický management
eng WILL COVID QUARANTINE MAKE LOGISTIC FIRMS "COME TOGETHER" AND IMPLEMENT B2B? The paper provides recommendations for logistic companies on formulating their B2B implementation policy with the aim to enhance their competitiveness in the present period of COVID economic recession. The research hypothesizes that the 2008-2009 economic crisis forced the logistic companies to implement B2B and this happened not only shortly after the crisis culmination (i.e. in 2010), but continued even in a longer time horizon of the following years (2014, 2018). This is verified by comparing B2B implementation proportions across the period examined on a single sample of Czech based logistic companies. This is in order to make sure that the hypothesized difference in B2B implementation really consists in a – factual – change in the practice of the companies (rather that in a year-on-year change of composition of the examined samples). The conclusions derived from the past economic crisis are then – analogically – transferred to the current period, where they serve as a base for recommendations on B2B implementation for logistic firms, specifically afflicted by the measures taken in order to prevent COVID propagation. Logistics; B2B implementation; economic crisis; COVID; strategic management