Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Quality Management Systems as a "Tool" for Increasing Competitiveness of Logistic Services Providers in Coronavirus Economic Recession
Autoři: Šimek Libor | Cempírek Václav
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Academy of Strategic Management Journal
Strana od-do: 1-17
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Systémy řízení kvality jako "nástroj" pro zvýšení konkurenceschopnosti poskytovatelů logistických služeb v době koronavirové ekonomické recese Cílem článku je odpovědět na otázku, zda a do jaké míry mohou poskytovatelé logistických služeb profitovat ze zavedení a udržování systému řízení kvality (QMS) a zvýšit tak svou konkurenceschopnost, zejména v době konkurenčního tlaku na trhu. Studie předpokládá, že v období hospodářské krize v letech 2008-2009 se zvýšil počet společností, které při výběru poskytovatelů logistických služeb vyžadovaly a/nebo preferovaly, aby tito uchazeči měli zaveden systém řízení kvality. To bylo ověřováno na vzorku 277 společností porovnáním situace v roce krátce předcházejícím (2007) a v roce krátce následujícím (2010) po krizi. Vyvozené závěry jsou pak analogicky aplikovány na "koronavírovou krizi" roku 2020 a poskytují poskytovatelům logistických služeb vodítka pro formulaci jejich politiky QMS a identifikaci vhodného cílového segmentu zákazníků, což zvyšuje jejich konkurenceschopnost v období současné makroekonomické nestability COVID. systém řízení kvality; outsourcing; konkurence; ekonomická krize
eng Quality Management Systems as a "Tool" for Increasing Competitiveness of Logistic Services Providers in Coronavirus Economic Recession The paper aims to answer the question whether – and to what extent – providers oflogistic services can benefit from implementing and maintaining a quality management system (QMS), increasing their competitiveness, especially at a time of market competitive pressure. The study hypothesizes that over the 2008-2009 economic crises there was an increase in the number of companies that – in their selection process of logistic services providers – required and/or preferred these candidates to have a QMS implemented. This is verified on a sample of 277 companies, by comparing the situation in the year shortly preceding (2007) with the year shortly following (2010) the crisis. The conclusions derived are then analogically applied to the 2020 “coronavirus crisis”, giving the logistic services provider’s guidelines on formulating their QMS policy and identification of a suitable target customer segment, enhancing their competitiveness in a period of the present COVID macroeconomic instability. quality management system; outsourcing; competition; economic crisis