Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Changes of Strategic Pricing Policy of Logistics Service Providers in Financial Macroeconomic Instability
Autoři: Šimek Libor | Cempírek Václav | David Andrej | Galierikova Andrea
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Asian Economic and Financial Review
Strana od-do: 950-964
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Změny strategické cenové politiky poskytovatelů logistických služeb v podmínkách finanční makroekonomické nestability Cílem tohoto článku je prozkoumat vliv makroekonomické nestability na mikroekonomické prostředí, zejména na finanční strategii po uplatnění strategické cenové politiky poskytovateli logistických služeb, a předložit doporučení pro poskytovatele, kteří používají ceny jako marketingový nástroj. Zvláštní pozornost je věnována posílení jejich konkurenční pozice v době hospodářské krize. Výzkum vychází z analýzy situace v období hospodářské krize v letech 2008-2009. Předpokládá se, že počet poskytovatelů, kteří uplatňovali strategickou cenovou politiku, byl po jejím vyvrcholení v roce 2010 vyšší než v roce 2008 (krátce před nástupem krize). Odvozené závěry jsou pak přeneseny na období koronavirové ekonomické recese v roce 2020 za předpokladu stejných analogických charakteristik obou období. Práce se nezabývá spekulacemi - jejím cílem je předložit důkladnou a komplexní analýzu situace s využitím široké škály statistických nástrojů, čímž dosahuje výsledků s velmi vysokou úrovní statistické spolehlivosti. Studie má potenciál být cenným příspěvkem k literatuře v dané oblasti, zejména v době globálních protiuprchlických opatření, která činí téma posilování konkurenčních pozic poskytovatelů logistických služeb velmi aktuálním. podnikové finance; strategická cenová politika; alternativní teorie firmy; finanční krize; makroekonomická nestabilita; poskytovatelé logistických služeb
eng Changes of Strategic Pricing Policy of Logistics Service Providers in Financial Macroeconomic Instability This paper aims to examine the influence of macroeconomic instability on the microeconomic environment, especially on financial strategy after the application of strategic pricing policy by providers of logistics services and make recommendations for providers who use pricing as a marketing tool. Special attention is paid to enhancing their competitive position in times of economic crisis. The research is based on an analysis of the situation during the 2008–2009 economic crisis. It is hypothesized that the number of providers who applied a strategic pricing policy after its culmination in 2010 was higher than in 2008 (shortly before the onset of the crisis). The conclusions derived are then transferred to the period of the 2020 coronavirus economic recession under the assumption of the same analogical characteristics of both periods. The paper does not speculate – its purpose is to present a thorough and complex analysis of the situation by employing a wide range of statistical instruments, thereby attaining results of a very high level of statistical reliability. The study has the potential to be a valuable contribution to the literature in its respective field, especially during global anti-Covid measures, which makes the theme of strengthening competitive positions of logisticsservice providers very topical. corporate finances; strategic pricing policy; alternative firm theory; financial crisis; macroeconomic instability; logistics providers