Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Can B2B Implementation Enhance Competitiveness of Logistic Companies in Coronavirus Economic Recession?
Autoři: Šimek Libor | Cempírek Václav | Gross Patrik
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics
Strana od-do: 1-12
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Může implementace B2B zvýšit konkurenceschopnost logistických společností v době hospodářské recese? Článek předkládá doporučení, která mají logistickým společnostem pomoci při koncipování efektivní implementační politiky B2B s cílem zvýšit konkurenceschopnost na trhu, zejména v době zesílené konkurence na trhu. Výzkum vychází z analýzy situace v oblasti implementace B2B v období ekonomické krize 2008-2009, kdy - na vzorku 229 logistických firem se sídlem v České republice - zjišťuje, zda se rozsah implementace B2B v tomto období změnil. To je prováděno v krátkodobém (2006 vs. 2010) i dlouhodobém (rozšířeném o rok 2014 vs. 2018) časovém horizontu. Přestože jsou některé závěry v rozporu s jinými autory, konstatují vysoký rozsah implementace B2B, který se v průběhu výše uvedené ekonomické krize ještě zvýšil a pokračoval i v delším časovém horizontu po krizi. Závěry jsou pak analogicky přeneseny na současnou "koronavirovou ekonomickou recesi" roku 2020 a jsou formulována prakticky využitelná doporučení. Vzhledem k tomu, že doporučení jsou provedena na vysoké úrovni spolehlivosti, mají potenciál sloužit jako účinný nástroj zajišťující ekonomické "přežití" logistických firem, což je - zejména v oblasti logistiky vzhledem k realizovaným protichůdným opatřením vytvářejícím nové obchodní bariéry - velmi aktuální. B2B; logistika; hospodářská krize; COVID; obchodní strategie
eng Can B2B Implementation Enhance Competitiveness of Logistic Companies in Coronavirus Economic Recession? The paper presents recommendations determined to assist logistic companies in conceiving an efficient B2B implementation policy with the aim of enhancing market competitiveness, especially in time of intensified market competition. The research is based on an analysis of the situation in B2B implementation during the period of the 2008-2009 economic crisis, where – on a sample of 229 logistic companies based in the Czech Republic – it ascertains whether the extent of B2B implementation changed over this period. This is done in a short-time (2006 vs.2010) as well as long-time (extended with 2014 vs. 2018) horizon. Although some conclusions are in contradiction with other authors, they state a high extent of B2B implementation, which even further increased over the above economic crisis and even continued in a longer time horizon following the crisis. The conclusions are then analogically transferred to the present 2020 "coronavirus economic recession" and practicable recommendations are formulated. Being made on a high level of reliability, the recommendations have a potential to serve as an efficient tool ensuring economic "survival" of logistic companies, which is – especially in the field of logistics due to the implemented anti-COVID measures creating new trade barriers – very actual. B2B; logistics; economic crisis; COVID; business strategy