Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analytické přístupy pro podporu řízení podniku
Rok: 2022
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: CERM
Místo vydání: Brno
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analytické přístupy pro podporu řízení podniku Tato publikace popisuje různé analytické přístupy používané k hodnocení obchodních aktivit a výkonnosti podniku za účelem podpory správy a řízení společnosti poskytováním relevantních informací managementu. Kniha je koncipována tak, aby čtenáři poskytla ucelený pohled na podnik, jeho vnitřní prostředí a okolí, představila vybrané analytické přístupy a postupy a také ukazatele, které lze využít. Kniha se nejprve zabývá problémem, se kterým se může čtenář v podnikové ekonomice a při hodnocení podniku setkat poměrně často, což je vlastní definice pojmu podnik. Další část knihy je zaměřena na vybrané metody používané pro hodnocení vlivů z podnikového prostředí i pro hodnocení jeho vnitřního prostředí. Popisuje analýzy zaměřené na vzdálenější a bližší podnikové prostředí, zabývá se vymezením podnikových zdrojů a vybranými možnostmi hodnocení jejich využití při respektování vzájemné provázanosti vnějšího a vnitřního prostředí. Vzhledem k obsáhlosti této problematiky se kniha zaměřuje především na metody a ukazatele použitelné ve dvou vybraných oblastech, a to ve finančním řízení a v oblasti lidských zdrojů. Kniha obsahuje soubor vybraných finančních ukazatelů a ukazuje možnosti dynamizace finančního ukazatele v rámci pyramidové dekompozice, dále obsahuje návrhy nových ukazatelů, které umožňují kvantifikovat kvalitativní aspekty v oblasti řízení lidských zdrojů. Jejich vypovídací schopnost je podpořena empirickým výzkumem. Závěrečná část knihy je věnována možnostem získávání a vyhodnocování doplňujících informací pro firemní management a externí uživatele. Autor popisuje možnosti využití mezipodnikové spolupráce k získání relevantních informací a seznamuje čtenáře s využitím jazykové analýzy dostupných podnikových a jiných dokumentů. Tuto problematiku podporují i ​​výstupy provedeného výzkumu. Analytické přístupy; řízení podniku; analýza vnějšího prostředí; analýza vnitřního prostředí; finanční a nefinanční ukazatele; lingvistická analýza
eng Analytical approaches to support business management This publication describes various analytical approaches used to assess business activities and business performance to support corporate governance by providing management with the relevant information. The book is designed to provide the reader with a comprehensive view of an enterprise, its internal environment and surroundings, introducing selected analytical approaches and procedures, as well as indicators that can be used. The book firstly deals with a problem that the reader may encounter quite often in business economics and in an enterprise assessment, which is the actual definition of the term enterprise. The next part of the book focuses on selected methods used for assessing influences from the corporate environment, as well as for assessing its internal environment. The author describes the analyses focused on a more distant and closer corporate environment, deals with the definition of corporate resources, and selected options for assessing their use while respecting the interdependence of the external and internal environment. Due to the vastness of this issue, the book focuses mainly on methods and indicators applicable in two selected areas, namely financial management and human resources. The book contains a set of selected financial indicators and shows the possibility of dynamizing the financial indicator in the framework of pyramid decomposition, and also contains proposals for new indicators that allow quantifying the qualitative aspects in the field of human resource management. Their explanatory power is supported by empirical research. The final part of the book is devoted to the possibilities of obtaining and evaluating additional information for corporate management and external users. The author describes the possibilities of using inter-company collaboration to obtain relevant information and introduces the reader to the use of linguistic analysis of available corporate and other documents. This issue is also supported by the output Analytical approaches; leading of the company; analysis of the external environment; analysis of the internal environment; financial and non-financial indicators; linguistic analysis