Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Towards a digitalize economy: The Impact of Training on the Performance of Public Sector IT firms in Africa
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: SHS Web of Conferences, Volume 129 (2021)
Název nakladatele: EDP Sciences - Web of Conferences
Místo vydání: Les Ulis
Strana od-do: 1-9
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Směrem k digitalizované ekonomice: Vliv školení na výkon IT firem veřejného sektoru v Africe Pozadí výzkumu: Rozšířené přijímání technologických pokroků, jako je infrastruktura s podporou ICT, se pro většinu afrických zemí stává novou normou. Snaha o dosažení digitalizované Afriky podnítila IT firmy ve veřejném sektoru, aby se pustily do školení zaměstnanců s cílem zvýšit jejich produktivitu. Účel článku: Tato studie se snaží prozkoumat vliv takového školení na výkon IT veřejného sektoru. Metody: Studie využívá 70 zaměstnanců z IT firmy veřejného sektoru, vybraných z profesionální platformy LinkedIn. Primární zdroj dat; Ke sběru odpovědí sloužil především dotazník. K analýze shromážděných dat byl použit Statistický balíček pro společenské vědy (SPSS). Pomocí korelačního koeficientu, regrese, nezávislého a párového výběrového testu byly testovány hypotézy. Zjištění a přidaná hodnota: Párový t test ukázal, že po školení byl významný rozdíl ve skóre produktivity IT firmy PRO1 (M = 19,97, SD = 1,88) a PRO2 (M = 21,77, SD = 1,94), t (-5,00) = 69, p < 0,05. Neexistuje žádný významný rozdíl ve skóre mužského personálu (M = 21,80, SD = 1,93) od skóre ženského personálu (M = 21,70, SD = 1,98), t (1,95) = 68, p = 0,846, jak je uvedeno v nezávislý výběrový t test. Vztah mezi výkonností školící organizace je pozitivní (r= 0,52, n= 70, p < 0,05), zatímco regresní technika vykazuje pozitivní efekt (b= 0,19, p < 5 %) mezi školením zaměstnanců a produktivitou IT firem.
eng Towards a digitalize economy: The Impact of Training on the Performance of Public Sector IT firms in Africa Research background: The widespread adoption of technological advances, such as ICT-enabled infrastructure is becoming the new norm for most African countries. The quest to achieve a digitalized Africa has fuelled public sector IT firms to embark on staff training to enhance their productivity. Purpose of the article: The present study seeks to examine the influence of such training on public sector IT performance. Methods: The study uses 70 employees from the public sector IT firm, sampled from LinkedIn professional platform. Primary source of data; mainly the questionnaire was used to gather responses. Statistical Package for Social Sciences (SPSS) was used to analyse the gathered data. Using the correlation coefficient, regression, independent and paired sample test, hypotheses were tested. Findings & Value added: The paired sample t test revealed that after training, there was a significant difference in the scores of the IT firm productivity PRO1 (M = 19.97, SD = 1.88) and PRO2 (M = 21.77, SD = 1.94), t (-5.00) = 69, p < 0.05. There is no significant difference in the scores of male staff (M = 21.80, SD = 1.93) from those of the female staff (M = 21.70, SD = 1.98), t (1.95) = 68, p = 0.846 as indicated by the independent sample t test. The relationship between training organizational performance is positive (r= 0.52, n= 70, p < 0.05) while the regression technique shows a positive effect (b= 0.19, p < 5%) between staff training and IT firm productivity. staff training;productivity;information technology;organizational performance