Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Demand for Public Administration Education in the Czech Republic: A Comparative Analysis on the Case of the University of Pardubice
Autoři: Kulac Onur | Sobotková Lucie | Sobotka Martin
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Croatian and Comparative Public Administration
Název nakladatele: Institute for Public Administration
Místo vydání: Zahřeb
Strana od-do: 7-32
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Poptávka po vzdělávání v oblasti veřejné správy v České republice: komparativní analýza na příkladu Univerzity Pardubice Univerzity a další instituce z celého světa mají řadu vzdělávacích programů pro oblast veřejné správy (PA). Česká republika je jednou z významných středoevropských zemí v oblasti PA vzdělávání. Systém vzdělávání PA je hodnocena na případu Univerzity Pardubice, která nabízí vzdělávací programy související s PA. Analýza je provedena na základě statistického vyhodnocení zájmu studentů za období 16 let. Výzkum využívá trendovou analýzu, kdy zájem o studium na Univerzitě Pardubice doplňuje srovnání se situací na obdobných univerzitách v ČR. Studie v závěru nabízí některé návrhy na podporu vzdělávání v České republice. V tomto ohledu by však bylo vhodné doplnit systém o podporu z oblasti rodinné politiky, konkrétně na slaďování profesního a rodinného života. vzdělávání v oblasti veřejné správy; komparativní analýza; Česká republika; Univerzita Pardubice
eng The Demand for Public Administration Education in the Czech Republic: A Comparative Analysis on the Case of the University of Pardubice Universities and various institutes from all over the world have numerous public administration (PA) education programmes. The Czech Republic is one of the significant Central European countries where PA education is concerned. The field of PA education is evaluated on the case of the University of Pardubice, which offers educational programmes related to PA. The analysis is performed based on a statistical evaluation of students' interest over a span of 16 years. The research uses trend analysis when the interest in studying at the University of Pardubice is supplemented by comparison with the situation at similar universities in the Czech Republic. The conclusion of the study offers suggestions on the possibilities of supporting education in the Czech Republic. On the other hand, more consistent supervision from the state seems appropriate, but also support for a family policy aimed at reconciling professional and family life is necessary. public administration education; comparative analysis; Czech Republic; University of Pardubice