Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Requirements Gathering for Specialized Information Systems in Public Administration
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of The International Conference on Information and Digital Technologies 2021
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 100-105
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Shromažďování požadavků pro specializované informační systémy ve veřejné správě Identifikace požadavků na kvalitu je nezbytným předpokladem pro rozvoj funkčního informačního systému, sběr a analýza požadavků na data a datové funkcionality jsou počátečními kroky v obecném procesu rozvoje informačního systému. Kvalita procesu sběru a vyhodnocování požadavků je základním předpokladem pro to, aby vytvořený informační systém přesně podporoval pracovní potřeby uživatelů. Uživatelé mají proto zájem zúčastnit se tohoto procesu shromažďování požadavků. Jiná situace je však u informačních systémů ve veřejné správě, jejichž cílem je regulace a omezení. Zde lze předpokládat neochotu uživatelů spolupracovat a předávat si informace potřebné pro další rozvoj systému. To se pak může projevit nefunkčností informačního systému ve smyslu nesprávné podpory při prosazování regulace či omezování ze strany veřejné správy. Článek se zabývá procesem sběru a vyhodnocování požadavků pro speciální informační systémy zaměřené na restrikce.
eng Requirements Gathering for Specialized Information Systems in Public Administration Identification of quality requirements is a necessary prerequisite for the development of a functional information system, collection, and analysis of data requirements and data functionalities are the initial steps in the general process of information system development. The quality of the process of collecting and evaluating requirements is a fundamental prerequisite for the created information system to accurately support the work needs of users. Users are therefore interested in participating in this requirements collection process. However, the situation is different for information systems in public administration, the aim of which is regulation and restriction. Here, the reluctance of users to cooperate and pass on the information needed for further development of the system can be assumed. This can then be reflected in the malfunction of the information system in the sense of incorrect support in the enforcement of regulation or restriction by the public administration. The article deals with the process of collecting and evaluating requirements for the restriction targeted information systems. information system; voice of user; requirements gathering; support tools