Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Manager´s Response Towards Business Environment – Behavioral Management
Autoři: Mandysová Ivana | Kubanová Jana
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
Strana od-do: 1297-1307
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Reakce manažera na podnikatelské prostředí - behaviorální management Cílem článku je otestovat chování manažera a jeho reakci na podnikatelské prostředí. Studie rozvíjí myšlenky, jak rozšířit současnou teorii řízení behaviorálním přístupem. Výzkumná metoda je založena na hloubkové empirické kvalitativní analýze, výsledky jsou podrobeny kvantitativnímu ověření statistickými metodami, které umožňují dokonalejší výsledky. Výzkum probíhá induktivně, to znamená, že nové znalosti jsou generovány jako výsledek a přizpůsobeny teoriím. Mangerova rozhodnutí jsou zkoumána jako reakce na složky obchodního prostředí, jsou demonstrovány korelace a významy mezi aktivním nebo pasivním chováním manažera. Proaktivní manažerský přístup se vyznačuje častými změnami a diverzifikací v dodavatelích, zákaznících, lidských zdrojích a portfoliu produktů. Závěrem lze říci, že manažerská odpověď může být interpretována jako produkt manažerské činnosti, osobních preferencí a schopností. Přesměrování na rozpoznávání aktivního nebo pasivního chování je vyvíjeno a přizpůsobováno současným teoriím. Lze předpokládat, že současná vědecká diskuse je potenciálně důležitá při snaze vysvětlit roli jednotlivého manažera. Souhrnně lze říci, že analýza a výsledky prokázaly mimořádnou flexibilitu manažerů v aktivním boji proti nedostatkům vnějšího kontextu. Behaviorální management; management; podnikatelské prostředí
eng Manager´s Response Towards Business Environment – Behavioral Management Article aims to test manager´s behavior and response towards business environment. The study develops ideas how to extend current management theory by behavioral approach. Research method is based on in-depth empirical qualitative analysis, results are subject of quantitative verification by statistical methods which allows more perfect results. Research proceeds inductively, it means that new knowledge is generated as outcome and matched to theories. Manger´s decisions are examined as a response towards business environment components, correlations and significances between active or passive manager´s behavior are demonstrated. Proactive managerial approach is characterized by frequent change and diversification in suppliers, customers, human resources and product portfolio. As conclusion, managerial response can be interpreted as a product of manager´s activity, personal preferences and abilities. The re-orientation towards recognition of active or passive behavior is developed and matched towards current theories. It can be assumed, that the current scientific discussion is potentially relevant in seeking to explain the role of individual manager. In summary, the analysis and the outcomes have proved managers´ exceptional flexibility in counteracting actively the shortcomings of external context. Behavioral Management; Management; Business Environment.