Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Relationship between corporate social responsibility in corporate annual reports and financial performance of the US companies
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of International Studies
Strana od-do: 269-282
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vztah mezi společenskou odpovědností podniků prezentovanou ve výročních zprávách společnosti a finanční výkonností amerických společností Dosažení konkurenční výhody je v dnešním rychle se měnícím prostředí stále obtížnější a stále více souvisí s rozlišováním konkurenčních společností. Nejde jen o kvalitu výrobků a hospodářské výsledky, ale také o zviditelnění společnosti jako takové. Společenská odpovědnost podniků (CSR) je jedním ze způsobů, jak prezentovat odpovědný přístup k podnikání nejen vlastníkům, ale také jiným, zejména externím zúčastněným stranám. Lze tak oslovit také potenciální investory. V rámci tohoto výzkumu bylo hodnoceno celkem 1380 společností kótovaných na americkém trhu, a to z hlediska vybraných finančních ukazatelů i informací, které zveřejňují o svých aktivitách v oblasti sociální odpovědnosti podniků. Cílem bylo zjistit, které oblasti společností CSR prezentují ve svých výročních zprávách a zda vyšší výskyt informací CSR koreluje s vybranými finančními ukazateli, včetně tržní hodnoty společnosti a rizika bankrotu. Za tímto účelem byl použit slovník CSR, pro který byly vyhodnoceny čtyři oblasti: životní prostředí, sociální komunita, lidská práva a péče o zaměstnance. Ukazujeme, že tyto oblasti zdůrazňují společnosti s příznivou finanční výkonností. Toto zjištění má důležité důsledky pro všechny zúčastněné strany. Společenská odpovědnost podniků; firemní výroční zprávy; finanční ukazatel; analýza témat; slovník; seznam slov.
eng Relationship between corporate social responsibility in corporate annual reports and financial performance of the US companies Achieving competitive advantage is becoming increasingly difficult in today's rapidly changing environment, and it is increasingly related to differentiation among competing companies. This concerns not only quality of products and economic results but also company’s visibility as such. One way to present a responsible approach to entrepreneurship is via corporate social responsibility (CSR) – presenting this not only to company owners but also to other stakeholders, especially external ones. Potential investors can also be approached in this way. The total of 1380 listed US companies have been assessed as part of this research in 2014, both in terms of selected financial indicators and information they have published concerning their CSR activities. The aim was to find out which areas of CSR are presented by companies in their annual reports and whether a greater incidence of CSR information correlates with the selected financial indicators, which include company’s market value and bankruptcy risk. For this purpose, a CSR dictionary was used. Four areas were evaluated: the environment, social community, human rights, and employee welfare. We demonstrate that companies with favorable financial performance show an emphasis on these areas. This finding has important implications for all stakeholders. © Foundation of International Studies, 2017. Corporate Social Responsibility; corporate annual reports; financial ratio; topic analysis; dictionary; word list.