Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Technology helping citizens to express their needs and improve their neighborhood
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the International Conference on Information and Digital Technologies 2019, IDT 2019
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 229-236
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Technologie, které pomáhají lidem vyjádřit své potřeby a vylepšit prostředí v sousedství Vhodné technologie podporují snahu občanů o zlepšení prostředí v jejich sousedství, např. ohlašováním problémů na veřejné infrastruktuře. Občané jsou schopni identifikovat problémy ve svém prostředí rychleji než místní samosprávy, protože žijí na konkrétním místě a zajímají se o kvalitu prostředí, ve kterém žijí. Nástroj pro hlášení závad (CRIsPI) by měl poskytovat snadný způsob hlášení problémů, vidět již nahlášené problémy a vidět zpětnou vazbu. V České republice se používají různé nástroje: telefon, e-mail, webový formulář, WebGIS a mobilní aplikace. Případová studie hodnotí penetraci nástrojů CRIsPI v České republice v červenci 2018 mezi obcemi nad 1 000 obyvatel. Poskytuje jak detailní pohled ve formě map, tak základní popisné statistiky. Např. všechny obce nad 50 000 obyvatel poskytují obyvatelům alespoň jeden nástroj CRIsPI. Několik obcí poskytuje kombinaci více nástrojů. Malé obce častěji poskytují telefonickou nebo e-mailovou komunikaci nebo pouze webový formulář. hlášení občanů; e-participace; nástroje hlášení závad CRIsPI; Webové GIS; mobilní aplikace
eng Technology helping citizens to express their needs and improve their neighborhood Suitable technologies support an effort of citizens to improve their neighbourhood e.g. by reporting problematic issues on a public infrastructure. Citizens are able to identify problematic issues in their environment faster than local governments because they live in a particular place and they are interested in the quality of their life. A citizen reporting tool (CRIsPI) should provide an easy way of reporting problems (issues), seeing already reported issues and seeing feedback. Various tools are used in the Czech Republic: phone, e-mail, Web form, WebGIS, and mobile applications. Case study evaluates penetration of CRIsPI tools in the Czech Republic in July 2018 among municipalities over 1 000 inhabitants. It provides both a detail view in a form of maps and basic descriptive statistics. E.g. all municipalities over 50 000 inhabitants provide at least one CRIsPI tool to inhabitants. Several municipalities provide a combination of more tools. Small municipalities more frequently provide phone or e-mail communication or a Web form only. citizen reporting; eParticipation; CRIsPI tools; WebGIS; mobile applications