Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Factors Influencing Spin-off Activities at Universities: Empirical Evidence from the United Kingdom
Autoři: Odei Samuel Amponsah | Stejskal Jan
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách: sborník příspěvků
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 117-124
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Faktory ovlivňující spin-off aktivity na univerzitách: empirická studie z UK Tento příspěvek má za cíl analyzovat vybrané faktory, které přispívají k transferu znalostí z univerzit a ovlivňují spin-off aktivity. K analýze byla využita data z průzkumu HESA-BCI a vytvořeny modely strukturálních rovnic (SEM). Zkoumány byly různé determinanty, které ovlivňují spin-off aktivity univerzit ve Spojeném království. Empirické výsledky ukazují, že (1) stimulační podpora poskytovaná akademickým pracovníkům má pozitivní vliv na jejich spin-off aktivity;(2) inkubační podpora ve formě nabídky využití vědeckých parků, poskytnutí veřejné podpory v podobě např. rizikového kapitálu má pozitivní vliv na spin-off aktivity univerzit;(3) řízení spin-off aktivit univerzitami nezbytně nepřispívá ke zvýšení produkce vědeckých výsledků v rámci akademických spin-off aktivit. Příspěvek poskytuje praktické implikace, které mohou být v praxi aplikovány managementem univerzit, akademickými pracovníky a být případně využito v rámci strategického zacílení na spin-off aktivity v celých průmyslových odvětvích. Faktory; ovlivňující; spin-off; aktivity; univerzitách; empirická; studie
eng Factors Influencing Spin-off Activities at Universities: Empirical Evidence from the United Kingdom This paper intends to develop the understanding of the various factors that contributes to university knowledge transfers and spinoff activities. Using data from the HESA-BCI survey and the Structural Equation Model (SEM) we analysed the various determinants that influence spin off activities of universities in the United Kingdom. The empirical results demonstrate that (1) incentive support provided to academics influences their spin off activities positively; (2) incubation support in the form of science parks, entrepreneurial support, venture capital has a positive influence on universities spin off activities; (3) the governance of universities’ spin off activities doesn’t necessary contribute to academic spin off activities. Practical implications are also offered to universities management, academics and industries on best strategies to support their spin off activities. Factors; Influencing; Spin-off; Activities; Universities; Empirical; Evidence; from; the; United; Kingdom