Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Four Dimensions of Corporate Social Responsibility – Empirical Survey
Autoři: Činčalová Simona
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: SGEM 2018 : conference proceedings. Vol. 5
Název nakladatele: SGEM
Místo vydání: Sofia
Strana od-do: 425-432
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Čtyři dimenze společenské odpovědnosti firem – empirický výzkum Společenská odpovědnost podniků je koncepce řízení, v rámci níž podniky integrují sociální a environmentální zájmy do svých obchodních operací a interakcí se svými zúčastněnými stranami. CSR je postavena na čtyřech pilířích (dimenzích) - ekonomickém, sociálním, environmentálním a filantropickém. Hlavním cílem příspěvku je zjistit podrobnější informace o CSR v dopravních podnicích prostřednictvím výzkumu. Příspěvek se zaměřuje na podniky v odvětví dopravy a skladování, kde se provádí primární výzkum. Tento sektor přináší svá specifika. Do primárního šetření, které bylo provedeno formou dotazníkového šetření, je zařazeno 28 dopravních společností. Empirický výzkum se mimo jiné zaměřuje na využití jednotlivých aktivit a opatření v oblasti sociální odpovědnosti podniků ve středních a velkých podnicích ve vybraných oblastech České republiky. Vyhodnocení dotazníků je provedeno v programech IBM SPSS Statistics a Excel. Z vyhodnocení dotazníkového šetření vyplývá, že není možné říci, která oblast CSR je nejvíce preferována, ale lze určit jejich pořadí dle důležitosti: 1. sociální, 2. ekonomický, 3. environmentální a 4. filantropický pilíř. Další zkoumání zaměřené na monitorování přínosů a nákladů spojených s koncepcí CSR nemůže být jednoznačně vyhodnoceno. Empirický výzkum v dopravních společnostech ukázal, že pouze částečně definují náklady a výhody související s CSR jsou posuzovány pouze intuitivně. Odpovědnost; doprava; výzkum
eng Four Dimensions of Corporate Social Responsibility – Empirical Survey Corporate Social Responsibility is a management concept whereby companies integrate social and environmental concerns in their business operations and interactions with their stakeholders. CSR is built on four pillars (dimensions) – economic, social, environmental and philanthropic. The main objective of the contribution is to find out more detailed information on CSR on transport enterprises through research. The work focuses on enterprises in the Transport and Storage sector, where primary research is carried out. This sector brings its specifics. 28 transport companies are included in the primary survey carried out in the form of a questionnaire survey. Empirical research focuses, among other things, on the use of individual activities and CSR measures in medium and large enterprises in selected regions of the Czech Republic. The evaluation of the questionnaires is done in IBM SPSS Statistics and Excel programs, such as tables of frequencies. The evaluation of the questionnaire survey shows that it is not possible to say which CSR area is most preferred, but their order of importance can be determined: 1st social, 2nd economic, 3rd environmental and 4th philanthropic pillar. Another area focused on monitoring the benefits and costs associated with the CSR concept cannot be answered unequivocally. Empirical research in transport companies has shown that they only partially define costs related to CSR and the benefits are assessed only intuitively. Responsibility; transport; survey