Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

SWOT ANALYSIS EVALUATIONS ON THE BASIS OF UNCERTAINTY – CASE STUDY
Autoři: Křupka Jiří | Kantorová Kateřina | Haile Meaza Birhane
Rok: 2018
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration
Strana od-do: 135-146
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze HODNOCENÍ ANALÝZY SWOT NA ZÁKLADĚ NESPRÁVNOSTI - PŘÍPADOVÁ STUDIE Výběr efektivní strategie je hlavním faktorem úspěšného chodu podnikání, organizace. Prvním krokem je pochopení organizace s ohledem na jeho prostředí, které lze provést pomocí SWOT analýzy. Hlavní faktor v provádí SWOT analýza výběrem vlivných kritérií. Tato kritéria mohou být a dlouhý seznam a je obtížné analyzovat v závislosti na organizaci. Jeden způsob, jak analyzovat tato kritéria je rozdělit je do podskupin pod sílu, slabost, příležitost a ohrožení. Co se v tomto článku navrhuje, je hodnotový řetězec s různými primárními činnostmi založené na organizaci, a vyhodnotit každou primární aktivitu pomocí SWOT analýza a multikriteriální rozhodování (MCDM) s cílem nalézt nejlepší strategii. Cíl je vyhodnotit každý proces a hodnotu, přidává se k výslednému výsledku a k celkovému výsledku úspěchu organizace. Společnost dlaždic byla analyzována dělením procesů v společnost jako produkt, propagace a vztah se zákazníkem pomocí integrovaného systému Choquet, Technika pro pořadí preferencí podle podobnosti s ideálním řešením (TOPSIS) a fuzzy TOPSIS založené na názorech odborníků. Fuzzy Integral; Kvantitativní hodnocení; SWOT analýza; TOPSIS; Hodnotový řetězec; vážený průměr
eng SWOT ANALYSIS EVALUATIONS ON THE BASIS OF UNCERTAINTY – CASE STUDY Choosing effective strategy is the main factor in running a successful enterprise, organization. The first step is to understand the organization with respect to its environment, which could be done using SWOT analysis. The main factor in performing SWOT analysis is selecting influential criteria. These criteria could be a long list and difficult to analyse depending on the organization. One way to analyse these criteria is to divide them in sub groups under strength, weakness, opportunity and threat. What is proposed in this paper is a value chain with different primary activities based on the organization, and to evaluate the each primary activity using SWOT analysis and multi criteria decision making (MCDM) to find the best strategy. The aim is to evaluate each process and the value, it is adding to the final outcome and the overall success of the organization. A tile company was analysed by dividing the processes in the company as product, promotion and customer relation using Choquet integral, Technique for Order of Preference by Similarity to Ideal Solution (TOPSIS) and fuzzy TOPSIS based on opinions of experts. Fuzzy Integral; Quantitative Evaluation; SWOT Analysis; TOPSIS, Value Chain; Weighted Sum Average