Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

TOURISM AND SOCIAL NETWORKING IN CUSTOMER COMMUNICATION
Autoři: Kantorová Kateřina | Zahálková Anna
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Globalization and Its Socio-Economics Consequences. 18th International Scientific Conference : proceedings
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 2136-2143
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze KOMUNIKACE SE ZÁKAZNÍKEM NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH V TURISMU Článek se zabývá současným využíváním komunikačních médií cestovních kanceláří a hotelů. Zaměřuje se na využití sociálních sítí v globalizačním procesu. Sociální sítě se stále častěji používají jako nositelé marketingových informací vůči zákazníkovi a široké veřejnosti. Mají nenahraditelné místo v procesu globalizace. Jejich přínosem je především to, že nejsou geograficky omezené. Další přínos je v tom, že jsou aktuální v čase. To přináší výhody aktuálních informací. Zde je možnost zacílení na vybraná území a zaměření na konkrétní skupinu zákazníků. Podle jejich kulturních, sociálních a etnických preferencí a postavení. Pro společnosti, sociální média také těží z nízkých nákladů, schopnost měřit efekt. To vše je pro cestovní ruch velmi přínosné. Pro hotely a cestovní kanceláře může mít významný přínos použití tohoto nového marketingového nástroje. Je zajímavé, že mnoho firem cestovního ruchu zná tyto výhody, ale nepoužívá je v co největším možném rozsahu. To může mít negativní dopad díky globalizaci tohoto trhu. Článek mapuje současnou situaci na trhu cestovního ruchu a hotelů v České republice, porovnává se situací v zahraničí. Sleduje existující využití sociálních sítí v komunikaci hotelů a cestovních kanceláří a hledá souvislosti s využitím digitálních médií v ostatních oblastech průmyslu. Zároveň je pozornost věnována detailněji využívání digitálního marketingu vybranou cestovní kanceláří v ČR. cestovní ruch; sociální sítě; hotely; cestovní kanceláře; marketing
eng TOURISM AND SOCIAL NETWORKING IN CUSTOMER COMMUNICATION This article deals with the current use of communication media of travel agencies and hotels. It focuses on the use of social networks in the globalisation process. Social networks are increasingly used as carriers of marketing information to the customer and the general public. They have an irreplaceable position in the process of globalisation. Their main benefit is that they are not geographically limited. Another benefit is that they are maintained up-todate in real time. This allows the option to focus on selected regions and a specific group of customers, based on their cultural, social and ethnic preferences and status. For companies, social media also benefit from low cost, and the ability to measure their effect. All this is very beneficial for tourism. The use of this new marketing tool can make a significant contribution to hotels and travel agencies. Interestingly, many tourism companies know these benefits but do not use them to the extent that they could. This can have a negative impact due to the globalisation of this market. The article looks at the current situation on the tourism and hotel market in the Czech Republic, compared with the situation abroad. It monitors the current use of social networks in the communication of hotels and travel agencies and looks for connections with the use of digital media in other areas of the industry. At the same time, attention is paid to the more detailed use of digital marketing by a selected travel agency in the Czech Republic. tourism; social networks; hotels; travel agencies; marketing