Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Sustainability and Corporate Social Responsibility in the Text of Annual Reports—The Case of the IT Services Industry
Rok: 2018
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sustainability
Název nakladatele: MDPI AG (Multidisciplinary Digital Publishing Institute)
Místo vydání: Basel
Strana od-do: 1-18
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Udržitelnost a sociální odpovědnost podniků v textu výročních zpráv - případová studie v odvětví IT služeb Výroční zprávy jsou důležitým zdrojem kvalitativních informací o strategických oblastech společnosti, včetně udržitelnosti. Předchozí práce týkající se posouzení udržitelnosti se však omezila na kvantitativní ukazatele, které lze obtížně získat. Zde řešíme tuto otázku analýzou strategických dokumentů společnosti s konkrétním cílem prokázat roli udržitelnosti a sociální odpovědnosti v textu výročních zpráv společností v odvětví služeb IT. Ukazujeme, že tyto informace jsou významným faktorem budoucích hospodářských výsledků. Konkrétně zde hodnotíme sentiment v manažerské komunikaci v oblasti udržitelného podnikání pomocí analýzy kolokace seznamů témat a sentimentních slov. Pro každou sledovanou kategorii bylo použito více slovních seznamů pro konkrétní doménu. Seznam slov Loughran a McDonald byl konkrétně používán k měření sentimentu v kontextu společenské odpovědnosti a udržitelnosti. Seznam slov, který vyvinuli Pencle a Malaescu, byl použit pro CSR, zatímco nové seznamy slov jsou navrženy pro témata udržitelnosti. Výsledky experimentů ukazují, že sentiment témat udržitelnosti (zejména v oblasti životního prostředí a sociálních věcí) ve výročních zprávách může být významným ukazatelem budoucí ziskovosti a představuje tak důležitou informaci pro zúčastněné strany. udržitelné obchodní postupy; udržitelný elektronický obchod; textová analýza; výroční zpráva; sociální odpovědnost podniků
eng Sustainability and Corporate Social Responsibility in the Text of Annual Reports—The Case of the IT Services Industry Annual reports are an important source of qualitative information about a company’s strategic areas, including sustainability. However, previous work on sustainability assessment has been limited to quantitative indicators that are difficult to obtain. Here, we address this issue by analyzing a company’s strategic documents, with the specific aim of demonstrating the role of sustainability and social responsibility in the text of the annual reports of companies in the IT services industry. We demonstrate that this information is a significant determinant of future economic outcomes. Specifically, here we evaluate sentiment in managerial communication in the area of sustainable business by using collocation analysis of topic and sentiment word lists. Several domain-specific word lists were used for each category monitored. Specifically, Loughran and McDonald’s word list was used to measure sentiment in the context of corporate social responsibility and sustainability. The word list that was developed by Pencle and Malaescu was used for CSR, while novel word lists are proposed for sustainability topics. The results of experiments show that the sentiment of sustainability topics (environmental and social in particular) in the annual reports may be a significant indicator of future profitability and thus represent an important information for corporate stakeholders sustainable business practices; sustainable e-business; text analysis; annual report; corporate social responsibility