Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Komunikační kanály v průběhu studia a jejich vývojové trendy
Autoři: Máchová Renáta | Lněnička Martin
Rok: 2018
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Acta academica karviniensia
Strana od-do: 47-58
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Komunikační kanály v průběhu studia a jejich vývojové trendy S neustále se vyvíjejícími komunikačními technologiemi, které zároveň měly za důsledek zdokonalování vzdělávacího procesu, se tento příspěvek zaměřil na identifikaci vývojových trendů komunikačních kanálů a nástrojů používaných studenty během jejich studia. Za tímto účelem byla vytvořena longitudinální studie a v letech 2013, 2015 a 2017 byly provedeny definované průzkumy. Hlavní přínos tohoto příspěvku spočívá v popisu a identifikaci trendů, včetně doporučení ke zlepšení kvality a efektivity vzdělávacího procesu, zejména pokud jde o výběr vhodného komunikačního kanálu. Výsledky ukázaly, že tyto trendy jsou reprezentovány rostoucím významem sociálních sítí a poptávkou po integraci více komunikačních kanálů do jedné služby. Dále byla zjištěna i nutnost poskytovat více vzdělávacích zdrojů prostřednictvím mobilních aplikací, zejména v kontextu systémů pro řízení výuky. longitudinální studie; průzkum; vzdělávání; komunikační kanály; vývojové trendy
eng Communication channels through the study and their development trends With the continuously evolving communication technologies followed by improvements in the educational process, this paper aims to identify the development trends of communication channels and tools used by students during their study. For this purpose, a longitudinal study was designed and the surveys were carried out in 2013, 2015 and 2017. The main contribution lies in the description and identification of trends, including the recommendations on improving the quality and efficiency of the educational process regarding the choice of suitable communication channel. The results showed that the trends are represented by the increasing importance of social networks and the demand to integrate multiple communication channels into one service. The necessity to provide more educational resources through mobile applications was also found, especially in the context of learning management systems. longitudinal study; survey; education; communication channels; development trends