Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Podniková sociální síť jako sociální pilíř v podniku
Autoři: Školudová Jana
Rok: 2017
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: ACC Journal
Strana od-do: 149-157
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Podniková sociální síť jako sociální pilíř v podniku V sociální oblasti se odpovědné chování podniků zaměřuje také na přístup k zaměstnancům. Psychologicko-sociální přístup v řízení lidských zdrojů vychází historicky ze školy lidských vztahů. Vymezují požadavky na osobnost řídících pracovníků, způsoby komunikace, řízení vztahů mezi zaměstnanci napříč organizační strukturou a způsoby zajištění sociálního pracovního prostředí k dosažení podnikových cílů. Příspěvek se zaměřuje na moderní informační technologii zvanou podniková sociální síť a na její možnost využití vedoucích pracovníků pro zajištění sociálního pilíře v podniku. Cílem příspěvku je zjistit kolik podniků v ČR využívá podnikovou sociální síť a zodpovědět stanovenou výzkumnou hypotézu týkající se dopadu podnikové sociální sítě na sociální aspekt pracovního prostředí. Metodologie příspěvku je na základě dotazníkového šetření, základní soubor zahrnoval podniky, využívající podnikové sociální sítě v ČR. Celková komparace získaných dat prezentuje současné trendy a doporučuje využívat moderní informační technologie. sociální pilíř; podniková sociální síť; řízení lidských zdrojů; podniky
eng Enterprise Social Network as a social pillar in enterprise In the social field, responsible corporate behavior also focuses on employee access. The psychological and social approach to human resource management is based historically at the School of Human Relations. They define requirements for the personality of managers, ways of communicating, managing employee relationships across the organizational structure, and ways to secure a social work environment to achieve corporate goals. The paper focuses on modern information technology, called the Enterprise Social Network, and its ability to use executives to provide a social pillar in an enterprise. The aim of the paper is to find out how many enterprises in the Czech Republic are using the Enterprise Social Network and respond to the established research hypothesis regarding the impact of the Enterprise Social Network on the social aspect of the working environment. The methodology of the contribution is based on the questionnaire survey, the basic set included companies using Enterprise Social Networks in the Czech Republic. The overall comparison of acquired data presents current trends and recommends using modern information technologies. social pillar; enterprise social network; human resource management; businesses