Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Product Value Chain in a Tertiary Institution: The Need for MCDM
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Technology and Engineering Management Summit (E-TEMS), 2017
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 63-68
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza hodnotového řetězce v terciární instituci: potřeba vícekriteriálního hodnocení Analýza hodnotového řetězce vysokoškolských institucí se soustřeďuje na dynamiku vzájemného propojení v rámci sektoru vzdělávání, zejména na způsob, jak jsou integrováni poskytovatelé terciárního vzdělávání, jako jsou univerzity, polytechnické instituty a podobné instituce, z pohledu ekonomického , sociálního atd. Tato práce se soustřeďuje na analýzu Státního technologického a řídicího institutu Edo (Benin City, Edo State, Nigeria) jako poskytovatele terciárního vzdělávání, jejíž cílem je určit konkurenční výhodu institutu na trhu. Předložený výzkum odhaluje silné stránky a potenciální hrozby instituce. Autoři se domnívají, že tato analýza bude využita ve strategickém řízení, ke konsolidaci svého postavení v průmyslu. Zúčastněné strany institutu jsou autory informovány o tom, že je zapotřebí používat vícekriteriální rozhodování v procesu tvorby politik při formulování strategie, s cílem zlepšit přístupu ke vzdělání a odborné přípravě v institutu, ale stejně tak připravit absolventy na poptávku po službách jako je výzkum a vývoj, design atd. Produkt; hodnotový řetězec; konkurenční výhoda; vícekriteriální rozhodování; terciární instituce; Edo státní institut technologie a řízení
eng Product Value Chain in a Tertiary Institution: The Need for MCDM Value chain examination of tertiary education institutions is centered on the dynamics of inter-connection within the education sector, most especially the way in which tertiary education providers such as universities, polytechnics, institutes and the likes are universally integrated, this entails conventional systems of economic, social analysis and much more. This research work is centered on the study of Edo State Institute of Technology and Management (ESITM) as a tertiary education provider, it is embarked upon in order to determine the institutes competitive advantage in the market place. It is hoped that this research would reveal the strengths and potential threats of the institute. The authors believe that this analysis would inform strategic planners and managers of the institute on the way forward to consolidate its position in the industry. Stakeholders of the institute are advised by the authors on the need of embarking on Multiple Criteria Decision Making (MCDM) in its policy making process, as this will make the institute focus on policies for improving access to education and training not only for middle manpower at ESITM, but equally be able to build degree holders workforce demand for services such as Research and Development (R&D), design etc. Product; Value chain; Competitive advantage; Multiple criteria decision making; Tertiary institution; Edo State Institute of Technology and Management