Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Classification of Clients on the basis of Modifying Case-based Reasoning Algorithms
Autoři: Mezera Filip | Křupka Jiří
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Man-Machine Interactions 5. ICMMI 2017
Název nakladatele: Springer International Publishing AG
Místo vydání: Cham
Strana od-do: 311-319
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Klasifikace klientů na základě modifikovaných algoritmů případového usuzování Tento článek se zabývá možností klasifikace klientů v obchodní společnosti. Jednou z možností řešení klasifikace je použití metody případového usuzování. Navrhovaný modifikovaný algoritmus "čistí" databázi případů, eliminuje neplatná a z časového hlediska zastaralá data. Pro tento účel se používá algoritmus Hill-climbing. Výsledky klasifikace dosažené modifikovaným algoritmem jsou porovnávány s jinými klasifikačními metodami, jako jsou umělé neuronové sítě, algoritmy TDIDT a logistické regrese. Stárnutí případů; čištění báze případů; případové usuzování; klasifikace klientů; management vztahu se zákazníky
eng Classification of Clients on the basis of Modifying Case-based Reasoning Algorithms This article deals with client’s classification possibilities for trade companies. One of the options for dealing with classification is to use Case-based Reasoning method. The proposed modified algorithm clears cases base, it eliminates invalid data and out-dated data from the time point of view. Hill-climbing algorithm is used for this. Classification results achieved by means of modified algorithm are compared with other classification methods such as Neuron Networks, Top Down Induction Decision Trees and Logistic Regression. Aging of cases; Base clearing; Case-based reasoning; Clients' classication; Customer relationship management