Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vybrané metody strategické analýzy v praxi dopravního podniku
Autoři: Oborilová Iveta | Myšková Renáta
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Current Problems of the Corporate Sector 2017
Název nakladatele: Ekonóm
Místo vydání: Bratislava
Strana od-do: 823-831
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vybrané metody strategické analýzy v praxi dopravního podniku Mezi specifiky malých podniků se velmi často objevuje absence jasně vymezené strategie a podceňování vlivů okolí z hlediska managementu. Rozhodování a řízení je více intuitivní než u středních a velkých podniků, což při nedostatku informací o trhu a konkurenci může stírat jiné výhody malých podniků - např. jejich kreativitu, která nebude přinášet efekt právě v důsledku takto učiněných rozhodnutí. V tomto příspěvku jsou vybrány analytické metody, které pomáhají managementu malého podniku posoudit postavení na trhu z hlediska konkurence v jeho okolí. Z metod strategické analýzy jsou využity takové, které příliš nezatěžují vedení podniku a přitom dostatečně mapují okolní vlivy a konkurenci pro potřeby malého ekonomického subjektu. Cílem je demonstrovat použití metod strategické analýzy pro posouzení vlivu konkurence v praxi malého dopravního podniku. Metody strategické analýzy; sLEPTE analýza; analýza konkurence; Porterův model pěti sil; dopravní podnik
eng Selected strategic analysis methods in the practice of the transport company When looking at the particularities of small businesses we often determine that there is a lack of clearly a defined strategy and the management tends to underestimate the effect of environmental influences. Within small businesses, decision making and managing is more intuitive than in medium-sized or large businesses. Small businesses do not always capitalise on their advantages, e.g. their creativity, due to a lack of information about the market and their competition. In this paper, methods of strategic analysis have been chosen to enable small businesses to assess its market position in terms of local competition. Certain methods are selected in order not to burden the business management whilst sufficiently monitoring environmental influences and the local competition. The aim is to demonstrate how the use of these methods of strategic analysis assists in determining how much influence local competition has on a small transport company. Strategic analysis methods; SLEPTE analysis; competition analysis; Porter's five forces model; transport; company