Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Snížení asymetrie informací ve výročních zprávách společností využitím analýzy sentimentu textových zdrojů
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Current Problems of the Corporate Sector 2017
Název nakladatele: Ekonóm
Místo vydání: Bratislava
Strana od-do: 804-812
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Snížení asymetrie informací ve výročních zprávách společností využitím analýzy sentimentu textových zdrojů Všechny informace, které by měla obsahovat výroční zpráva, mají poskytnout uživatelům účetní závěrky a výroční zprávy potřebné znalosti k posouzení finančního zdraví společnosti a její pozice na trhu. Informace jsou finanční i nefinanční povahy, avšak rozdílné zájmy zainteresovaných stran mohou mít za následek informační asymetrii, což vede k situaci, kdy se informace interpretují jinak, v závislosti na účelu prezentace, zkušenostech uživatelů a jejich znalostech . Sentimentální analýza vícetextových zdrojů se používá ke snížení asymetrie, a tím k posílení vypovídací schopnosti výročních zpráv. Cílem analýzy je zhodnotit, do jaké míry využívání slovníků vytvořených k prozkoumání úrovně sentimentu v těchto textech vede ke snížení informační asymetrie. Snížení asymetrie informací; výroční zprávy společností; využití analýzy sentimentu textových zdrojů; stakeholders
eng Reducing Information Asymmetries in the Reports Company Using Sentiment Analysis of Textual Sources All of the information that the annual report should contain is intended to provide users of financial statements and the annual report the necessary knowledge to assess the financial health of the company and its market position. The information is of financial and non-financial nature, however, differing interests of stakeholders may result in information asymmetry, leading to a situation in which the information is interpreted differently, depending on the purpose of the presentation, the experience of users and their knowledge. Sentiment analysis of multiple text sources is used to reduce asymmetry and therefore enhance the explanatory power of annual reports. The aim of the analysis is to assess the extent to which the use of dictionaries, created to examine the level of sentiment in these texts, leads to the reduction of information asymmetry. Annual reports; sentiment analysis of textual sources; information asymmetries; stakeholders