Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Rozbor emisí z letecké dopravy dle posuzování životního cyklu
Autoři: Costa Jordao Ticiano | Baťa Robert
Rok: 2017
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Chemické listy
Strana od-do: 275 - 281
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Rozbor emisí z letecké dopravy dle posuzování životního cyklu Vlivy letecké dopravy na klima souvisí především s emisemi oxidu uhličitého, oxidů dusíku a vodní páry vypouštěnými motory letadel ve vyšších nadmořských výškách. Z těchto skleníkových plynů zaslouží nejvíce pozornosti CO2, protože je zodpovědný cca za 70 % skleníkových emisí z leteckých motorů, zatímco H2O má podíl menší než 30 %. Oxidy dusíku vznikají v nižších koncentracích a zaujímají spolu s dalšími plyny podíl méně než 1% celkových emisí motorů. V této oblasti bylo dosaženo významného pokroku, nicméně rychlý nárůst přepravních objemů tohoto odvětví může významně navýšit objem produkovaných emisí skleníkových plynů, a to navzdory zlepšení v efektivnosti využití leteckých pohonných hmot. Předkládaná studie se zabývá rozborem produkce emisí z letecké dopravy pomocí metody posuzování životního cyklu (LCA). emise skleníkových plynů; ekvivalent CO2; posuzování životního cyklu (LCA); letecká doprava
eng Analysis of air traffic emissions according to life cycle assessment Climate impact of aviation is mainly related to emissions of carbon dioxide, nitrogen oxides and water vapor emitted by aircraft engines at higher altitudes. Of these greenhouse gases, it deserves the most CO2 attention, because it takes about 70% of greenhouse emissions from aviation engines, while H2O has a share of less than 30%. Nitrogen oxides are formed at lower concentrations and takes less than 1% of total engine emissions, together with other gases. Significant progress has been made in this area, however, the rapid increase in transport volumes in this sector can significantly increase the volume of greenhouse gas emissions produced, despite improvements in the efficiency of aviation fuel use. The present study deals with the analysis of aviation emissions production using the Life Cycle Assessment (LCA) method. greenhouse gas emissions; CO2 equivalent; Life Cycle Assessment (LCA); air Transport.