Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Transparent corporate tax paid by companies in the Czech Republic as tool in their public relations
Autoři: Svoboda Petr
Rok: 2016
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration
Strana od-do: 168-176
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Prokazatelně zaplacená daň z příjmu právnických osob u firem v České republice jako nástroj pro vztah s veřejností Cílem článku je prozkoumat marketingové strategie vzorku vybraných velkých českých firem v ČR a zjistit, jestli používají informace o svých daňových platbách ke zlepšení veřejného mínění o své společnosti. Jako výzkumná metoda byla zvolena případová studie zkoumající dvacet společností, které byly oceněny jako největší přispěvatelé do státního rozpočtu České republiky ve formě odvedené daně z příjmu právnických osob (ocenění uděluje každoročně Ministerstvo financí ČR). Z rámci případové studie byly prozkoumány jejich webové strány, zprávy pro médie a sociální sítě s cílem zjistit jestli informaci o udělení této ceny nějak využili ve svém PR. Výsledky ukazují, že tyto firmy nepovažují udělení této ceny za významné ve vztahu k jejich PR. Možným vysvětlením je, že velké firmy nestojí o žádnou pozornost týkající se jejich daňových aktivit a povinností a nevidí žádnou výhodu plynoucí ze zveřejnění tohoto ocenění. daň z příjmu právnických osob; public relations, marketing; marketingová strategie; taxparency
eng Transparent corporate tax paid by companies in the Czech Republic as tool in their public relations The goal of this article is to examine marketing strategy of sample of chosen big companies in the Czech Republic, whether they use information about its corporate tax payments in their public relations in order to get more customer favour. As the research tool was chosen case study consisting of twenty companies awarded as top contributors to public budget in form of corporate tax in the Czech Republic by the Ministry of Finance of the Czech Republic. Their official websites, press releases and social networks were explored to find out, if they used in any way this award in their public relations. Results show that companies don’t consider this award beneficial for public relations. Possible reason for not publishing the tax award could be that large companies don’t want any publicity connected with tax topic at all and don’t see any advantages of publishing the award. Corporate tax; public relations; marketing; marketing strategy; taxparency