Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Measuring citizen satisfaction. Prospects for using a questionnaire to manage relationships between local covernment and citizens in the Czech Republic
Autoři: Kantorová Kateřina | Růžička Tomáš
Rok: 2015
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Acta academica karviniensia
Strana od-do: 30-42
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Měření spokojenosti občanů. Výhledy na použití dotazníku k řízení vztahu mezi místní samosprávou a občany v České republice Článek se zaměřuje na možnosti zjišťování spokojenosti se službami poskytovanými místními municipalitami v České republice a v zahraničí. Porovnává vybraná šetření, která v této oblasti byla provedena a vychází z jejich výsledků. Na základě nich je položen návrh způsobu získání informací o spokojenosti občanů pomocí dotazníkového šetření. Tento metodický návrh byl ověřen šetřením spokojenosti občanů s úřady města Pardubic, které se uskutečnilo v r. 2014. Článek shrnuje údaje z tohoto šetření a předkládá návrhy, které by mohly být přínosné pro podobná šetření obcemi a kraji v ČR, včetně doporučení prezentovat získané výsledky a zvyšovat tak vzájemnou participaci v rámci místní municipality. marketing; veřejný sektor; měření spokojenosti občanů; místní samospráva
eng Measuring citizen satisfaction. Prospects for using a questionnaire to manage relationships between local covernment and citizens in the Czech Republic The authors of this text aimed to the possibility of determination of citizens’ satisfaction with services provided by authorities at the municipal level in the Czech Republic. The analysis of current approaches used for the citizens’ satisfaction determination was performed. Based on fund fact the authors proposed the application of methodology used by companies, modified for the municipality purposes. The application and the verification of methodologic proposal were performed in the town of Pardubice in the year 2014. The questionnaire research was used for data collection. marketing; public sector; measuring citizen satisfaction; local government