Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Social network marketing: An examination of marketing behavior of small businesses
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference
Název nakladatele: International Business Information Management Association-IBIMA
Místo vydání: Norristown
Strana od-do: 2171-2180
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Marketing na sociálních sítích: Průzkum chování malých firem v oblasti marketingu na sociálních sítích V současné době jsou sociální sítě celosvětovým fenoménem. S příchodem nových technologií se marketing firem mění tak, aby bylo možné oslovit více potenciálních zákazníků. Podniky se musí přizpůsobit tomuto digitálního věku a mění své marketingové strategie. Výhodou internetu je globální přítomnost, která je bez jakýchkoliv poplatků, na rozdíl od marketingu v jiných médiích. Na internetu lze využít více médií jak přilákat uživatele. Internetová reklama je stále nejlevnější způsob, a navíc díky sociálním sítím mohou podniky vytvářet své reklamy zdarma. Používání sociálních sítí jako marketingový nástroj, stále převládá ve velkých korporací, ale i menší společnosti jej již začínají využívat. Tato práce je zaměřena na oblast sociálních sítí z pohledu uživatelů, kteří jsou tvůrci obsahu. Výzkum prokazuje výhody využití sociálních sítí i pro menší firmy, a to nejen jako podpory své vlastní internetové stránky. S cílem získat informace o chování potenciálního zákazníka na Vysočině, jsme shromáždili údaje od 128 respondentů, kteří se v současné době využívají sociální sítě. Druhá část výzkumu analyzuje účinnosti sociálních médií, zejména sítě Facebook, v obchodních praktikách vybraných malých firem. Výsledky naznačují, že sociální sítě mohou umožnit podnikům zvýšit potenciální klientelu a nabídnout současným klientům bližší vztah, ale měly by být brány pouze jako jeden z možných marketingových nástrojů. Socialní sítě, internetový marketing, Facebook, SME
eng Social network marketing: An examination of marketing behavior of small businesses Nowadays social networks are a worldwide phenomenon. With the coming of new technologies and mediators of sale, marketing is changed and shaped so as to make it possible to reach more prospective customers. Businesses had to adapt to this digital age and to reassess their marketing strategies. It was necessary to transfer their experiences and practices into a new modern form. The advantage of the Internet is a global presence which is without any fees, unlike the marketing in other media. On the Internet you can use multiple media to attract users. Internet advertising is still the cheapest way and thanks to social networks businesses can create their ad for free. The use of social networking as a marketing tool still dominates in large corporations, but also smaller companies are already starting to take advantage of social networks. The aim of the work is focused on area of social networks from the perspective of users who are creators of the content on these networks. The research proves the benefits of usage of social networks for smaller companies not only for the promotion their own websites. In order to obtain the information about the behaviour of potential customer in Vysočina region, we used a survey and collected data from 128 respondents who have taken part in social networking. The second part of the research analyses the place and the efficiency of social media, especially Facebook, in selected small company marketing practices. Results indicate that social networks can enable businesses to increase prospective clients and also offer current consumers a closer relationship to the company, but should be taken only as one of the possible marketing tool. Social networks, internet marketing, Facebook, small and medium enterprises