Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Sociální aspekty společenské odpovědnosti a jejich hodnocení v dopravních podnicích.
Autoři: Myšková Renáta | Oborilová Iveta
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Aktuálne problémy podnikovej sféry 2015: Zborník vedeckých prác
Název nakladatele: Vydavateľstvo Ekonóm
Místo vydání: Bratislava
Strana od-do: 462-472
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Sociální aspekty společenské odpovědnosti a jejich hodnocení v dopravních podnicích. Společenská odpovědnost znamená takový způsob vedení firmy a budování vztahů s partnery, který přispívá ke zlepšení reputace a zvýšení důvěryhodnosti podniku. Zavedení CSR přináší výhody nejen v ekonomické, ale také v sociální a v environmentální oblasti. Působení společensky zodpovědných mezinárodních korporací po celém světě vytváří předpoklady pro globální řešení ekologických a sociálních problémů. Zaměříme-li se na oblast dopravy, jedná se o významné národohospodářské odvětví. Podílí se na spotřebě energií, výrobků a materiálů, ovlivňuje zaměstnanost i výši investic. Cílem příspěvku je vypracovat postup, který umožní managementu posoudit úroveň CSR nebo její části na základě jím stanovených kritérií. K tomuto účelu bude využita fuzzy logika. CSR; ekonomický pilíř; sociální pilíř; environmentální pilíř; doprava; fuzzy logika
eng Social Aspects of Corporate Social Responsibility and its Evaluation in Transport Companies Corporate Social Responsibility (CSR) is a form of company management and relationships building with partners which contributes to improving the reputation and credibility of the company. In enterprise, the CSR implementation delivers benefits not only in economic but also in social and environmental areas. Moreover, effect of socially responsible multinational corporations around the world creates prerequisites for solving global environmental and social problems. Transport is an important national economic sector which contributes to energy consumption, products and materials and affects employment and quality of life. Socially responsible behaviour should be one of the priorities of transport companies. This paper aims to develop a procedure that allows evaluating the level of CSR or its part based on established criteria. For this purpose, fuzzy logic is used. Corporate Social Responsibility; economic pillar; social pillar; environmental pillar; transportation; fuzzy logic